fredag 18 juli 2014

Mitt eget bästa ...


Att komma tillbaka till jobbet efter fyra månaders frånvaro, det kändes aaaaningen pirrigt.
Jag hade glömt mängder med plu-nummer .., och det var nästan så att jag undvek posten och ännu mera spelet.

Men nu, den tredje arbetsdagen, var allt så mycket enklare
Och när jag kom in i fikarummet, några minuter innan det var dags att gå till kassan, sa chefen att det var några meddelanden från töserna, ja, i kollegieblocket .., det där blocket som jag tycker är så himla bra, ja, helt ärligt är det nog mest meddelanden från mig på dom där bladen.

Så jag gick in och läste.

Och looog.

Och blev så innerligt glad.

Och tänkte att detta var allt mitt bästa.

Att mötas av så mycket värme och kärlek från unga töser som kunde vara mina barnbarn .., å, om ni bara visste hur det känns!




8 kommentarer:

Monet sa...

Härligt! Det är du såå värd. Tack för kort men alltid lika trevligt möte idag. Vi kom till Jönköping och står på en underbart vacker camping vid småländsk sjö. Bengt och Dessi tackar särskilt för en uppdatering IRL av det Gula Huset och hälsar att ni bor i rena Paradiset!

Elisabet. sa...

Monet: tack själva .., det blev hastigt, men trevligt ändå att hinna träffas! Jag hoppas att ni får en fin resa till skärgården och en fin sommar också, så här på hemmaplan.

STORARTAT! sa...

Men du ger så mycket glädje och beröm till alla andra, så det är inte mer än rätt att du också får lite.

Elisabet. sa...

STORARTAT: jag vet inte vad jag ska skriva .., så jag säger bara .. kram på dig!

Jessica sa...

Förstår att de saknat dig <3 :)

afBabs sa...

Var är nu den där näsduken...

Elisabet. sa...

Jessica: :)

afBabs: jag får nog skicka ett litet näsdukspaket till dig :)

Elisabet. sa...

Jessica: minns jag inte fel så låg där nåt liknande på ditt skrivbord ..., ja, man blir så glad!