torsdag 17 juli 2014

Torsdag ....

Parasollet nu på morgonen ...

Helt ledig dag, ja, för min del.

Det blir frukost ute på altanen och vi ser hundratals starar komma farande för att landa i grannen Ingers körsbärsträd .., ljudet av alla vingeparen är nästan öronbedövande och jag skyndar mig in för att hämta kameran - nu ska detta förevigas! -, men då flyger dom förstås iväg och där står jag och väntar och väntar och väntar.

Harry har lagt sig på gräsmattan .., struntar som vanligt i morgonmat och skålen med dyr Pedigreefrukost står orörd. Den där labradorgenen som han lär ska ha, den ser man inte till särskilt ofta.

Och pv ska fortsätta med husväggen. Det ska reglas och isoleras.

Själv funderar jag på ett morgondopp i Steninge.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det där "kamerasyndromet" gäller även fjärilar. Jag ger snart upp. ;-)

Otaliga är de gånger då jag sett någon ovanlig besökare i flygarbranschen och skyndat efter kameran. Totalt bortsopade är fotomodellerna när kameran kommit fram. Totalt. Och ändå har jag grejerna mycket bra tillhands.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, jag gav också upp. Senare satt dom i en annan grannes träd .., men då var det förstås för långt borta för att dom ens skulle anas i kameran :)