söndag 3 augusti 2014

Litet brev från sigge nilsson ....


Tja alla vänner!

Det har kommit en underlig hund i det gula huset, så jag har ingen lust att gå in
när det är matdags.
Jag äter ute på altanen.
Ibland funderar jag på att flytta.

På dagarna bor jag i garaget, där är det lugnt och skönt.
Jag sover på en Karl-Johansoffa som matte köpt på loppis och aldrig använder.
Soffan står i sin tur på en byrå,  det är högt upp och jag har bra koll, man vet aldrig,
kanske kommer den där Molly och jagar mig.
Hon har ett fånigt halsband med taggar, det ser rätt läskigt ut.

Och så har vi fått nya grannar, dom har en kattunge som heter Emma.
Hon är fjorton veckor och är jättesöt, lite lik mig, faktiskt.
Kanske kan vi bli kompisar.

Hej svejs från sigge.

7 kommentarer:

bettanmjau sa...

Hej Siggen Nilsson, jag är ett lejon och jag förstår dig till fullo. "Egen härd är guld värd"
/spinnspinn

bettan sa...

Sigge utan N (en katt kan lätt bli förnärmad)

Elisabet. sa...

bettanmaju: ja, jag tror att vi är av samma sort, du och jag. Jag skulle nog gilla dig om vi träffades så där i garaget nån gång!

Anonym sa...

Vad trevligt med katter och hundar som skriver brev! Jag hoppas ni kan bli vänner, du och Emma och att den där underliga hunden flyttar snart!
:)

Ruta Ett sa...

Jag förstår precis hur det är med hundar som plötsligt dyker upp. Ytterst suspekt! De är opålitliga och oberäkneliga. Du gör helt rätt i att inta position i Karl-Johanssoffan.
Min matte släpade hit nån fjantig lite pudel, som kom då och då och tramsigare hund fick man leta efter. Men jag hade koll på honom och slog till på nosen när han blev för närgången. Prova det!
Nospussar från Queen Shiva

Anonym sa...


Sigge det är klart att du ska bli kompis med Emma

Du kanske kan få bo hos henne om matmor tar hand om fler konstiga djur

Mjau mjau Ozzy

Elisabet. sa...

Fru Hansson: tack snälla, matte är sekreterarem, hon har ju gått en kontorsutbildning i sin ungdom, men jag säger vad som ska skrivas förstås.

Queen Shiva: det var ett bra tips, men jag tycker att Molly ser så hemsk ut .., och det där taggiga halsbandet .....,-( Igårkväll fick jag äta min middag i tvättstugan! Det var ingen höjdare.

Ozzy: du har det inte lätt du heller, jag hörde att Shejken flugit på dig .., sånt gör i alla fall inte harry, han är baaara snäll!