torsdag 7 augusti 2014

När sjömannen kommer hem ....



.... blir det närapå hysterisk glädje .., ja, harry vet inte till sig .., springer runt, runt och skriker ut sin lycka över återseendet! Och han håller koll; här gäller det att bevaka sina intressen, det vill säga, husse.




Vi sitter vid köksbordet och tittar på bilder från hans Ipad .., och han berättar - med så mycket glädje i rösten - om det här äventyret.
Å, så trevligt dom har haft!
Båten med de ovanliga seglen sågs när pv och Tommy var på väg till Vitte; sista anhalten innan överfärden hem igen.




Skyline över Stralsund ..., här kommer bilderna lite i oordning, men det klarar ni väl?



Stralsund där herrarna möttes av ett våldsamt skyfall.
Har man då glömt .......




Då kan det gå så här.

 

Broöppning i Greifswald, akt1.



Broöppning, akt 2



Broöppning, akt 3.



Så här kan det se ut.




Hemfärden ....
Vid tjugo i två natten mot onsdag seglade herrarna in i Ystads hamn.
Och igårkväll var alltså pv hemma igen.
Stor glädje, men också stor glädje över att dom har haft så himla roligt.


6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Vilken tur att de fanns ändå!

Jag fnissade stort när jag upptäckte filmen Broöppning2.
Men blev lite besviken över att själva öppnandet inte kom med på film.
Det där var ju ingen action film det där heller, PV. Det var ju bara en trailer, fast utan släp.

Men jag insåg att jag nog saknar det där gungeligunget i seglingen. Nu är det sisådär 20 år sen jag var ute med pappas båt.

Elisabet. sa...

Cecilia N: men nu du :)

Mian sa...

Och nästa sommar ska du med och segla! Lyckans ost, det verkar jättemysigt.

Cecilia N sa...

Å tack!

fast jag associerade främst med broöppningsfilmen från Göta Kanal eller var ni var nånstans. Ett mästerverk som tydligen inte klassades som actionfilm av PV.

Den här bron i Tyskland hade en intressant konstruktion. Sån där motvikt har jag aldrig sett i Sverige.

AP sa...

Vad kul med filmsnuttarna och vad härligt det ser ut! Heja pappa och Thomas. Gud vad modiga ni är!

Turtlan sa...

Så rogivande de små segelfilmerna var. Åka över ett hav sådär med hjälp av vinden. Inget motorljus.

Brofilmerna var kul.Smart konstruktion!

Var månde det bliva för båttur nästa år? Vilket hav?

Tack Tack PV för filmvisningen.