torsdag 11 december 2014

Ett eftermiddagsfönster från Frankrike ..


Här får du ett fönster från mig om du har lust att använda det. 
Decembersolen lyser äntligen in genom det lilla vardagsrumsfönstret på ena väggen. 

Här ser du tydligt att alla franska fönster går inåt och att man inte har fönsterbrädor. 
Orkidéen står därför på ett litet bord nedanför för att få lite ljus. 

Hälsningar Monet.

//Elisabet säger: oj, oj .., vad jag skulle sakna fönsterbrädor!!   
Ja, nu råkade jag sätta in det här fönstret idag, det var inte meningen, då får det bli en eftermiddagsvariant. Tack och bock! säger jag.

2 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Inga fönsterbrädor i Frankrike - aldrig tänkt på. Men det är väl praktiskt om fönstren går inåt.

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: synnerligen praktiskt om fönstren går inåt, men inte om man vill ha blommor där :)

Vi hade så i mitt barndomshem, stooora fönster som gick inåt, men där fanns ändå fönsterbrädor.