fredag 12 december 2014

Ett alldeles omåttligt fint julkort ...


Nej, jag glömmer inte hur oerhört förvånad jag blev, när jag satt och tittade på ett fotografi som vunnit första pris och nu skulle hamna på National Portrait Gallery i London.

Vilket ljus det var i bilden!
Men ..., såg inte en av männen lite bekant ut ...?
Och den andre också ...!
Va?
Kunde det möjligen vara pv:s brorsöner?


Jodå, så var det.
Bilden togs på midsommardagen efter en somrig fest i Rataryd i Småland.
Fotografens lille son presenteras här för Hannes hund Kasper.

Inte är det ju konstigt att Hannes tvillingsyster Joanna - som för övrigt bor och arbetar i London - nästan köpte upp hela lagret av vykort och jag looooog så häääär mycket när hon på facebook eller Instagram berättade om när hon besökte galleriet och hörde människor kommentera bilden och hur hon ville ropa ut till hela världen att ååå, det här var ju hennes bror och kusin som var på bilden!

Nu ska jag sätta den inom glas och ram!
Tack Joanna!

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

En helt underbar bild.

Ruta Ett sa...

Oj, vilken bild! Ett Rembrandskt ljus!
Så kul att hitta sina släktingar på vykort i England!