torsdag 11 december 2014

Det bästa för Monet i Frankrike ...


Det roligaste i veckan har varit att göra djupdykningar bland gamla familjebilder. Ett av mina barn har börjat intressera sig för fotografering och också därmed släktbilder. Jag är också väldigt glad för min nya kamera som utan åthävor tar så här bra bilder av mina gamla kort. Det ena är på mig och min mamma och det är taget mitt under andra världskriget så det är en stund sen.  




Och den andra bilden är på min tuffa farfar, pionjärlygaren som landade i Kiruna och träffade min farmor där. Bilden är kanske tagen under första världskriget av den då mycket berömde fotografen Borg Mesch som dokumenterade Kiruna med omgivningar vid förra seklets början. 

Hälsningar Monet. 

4 kommentarer:

Fröken Blund sa...

mäktiga fotografier och historier...
det är ju så himla spännande, det där med att det hänger på en hårsmån att just vi blev till...

mossfolk sa...

Jag älskar gamla fotografier! Och de här var ju jättefina. Det måste ha varit mycket svårare med den tidens utrustning att ta bra bilder...

Elisabet. sa...

Fröken Blund och mossfolk: svartvita gamla bilder är inget annat än en stor skatt!

Monet sa...

Om ni googlar på Borg Mesch kan se en fantastisk fotograf från förr. Häller med om att gamla svart vita bilder är en skatt och är sååå glad för de jag har!