fredag 27 mars 2015

Mitt i naturen ....



Står man vid västerfönstret i vardagsrummet kan man beundra alla småfåglar som kommer på visit.
I vinter är det inte långt ifrån att dom har ätit oss ur huset.
Sju säckar á 20 kg har det gått åt ..., och det är inte slut ännu.
Somliga matgäster har förfärligt brått och tror sig inte om att sitta stilla.
Om fotografer bryr dom sig föga.
Eller rättare sagt: inte alls.



Det är tur att vi bloggare har Marie (Mian) att fråga.
"Grönsiska ...", svarar hon bums när jag inte har koll.



Men att detta är en Blåmes .., torde jag väl ändå kunna säga?

6 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Älskar bilden på blåmesfladdret!

Elisabet. sa...

Steel City Anna: det gör jag med .., det ser ut som punk-pippi ,-)

Monet sa...

Jättefina bilder!

Sven Teglund sa...

Så fina bilder, suveräna!

Anonym sa...

Hur länge fortsätter ni med matningen? ellem

Elisabet. sa...

Monet och Sven: tack snälla!

ellem: ja, egentligen brukar jag sluta när det är så här pass grönt, men jag har inte hjärta att helt lägga av ännu. Det är kallt om nätterna och när jag går ut om morgnarna sitter en hel flock med småfåglar och väntar på mat ... ,-)

Jag hade hoppats att det här skulle bli den allra sista säcken .., men kanske en till?