fredag 27 mars 2015

Tio veckor kvar ...

Bettankax: sån glädje jag har av överstrykningspennorna!

Så sitter jag här och skriver ner det viktiga, vecka för vecka.
Upptäcker att jag lovat hoppa in för någon annan ganska ofta .., och kanske inte sett helheten.
Nåja .., det blir bra när lönen kommer.

Vecka 17 blir det besök i Hässleholm på ortopeden klockan  7:50 på morgonen!
Ett tandhygienistbesök klockan 7.00 en morgon i juni .., kan det vara nåt ...?
Tio veckor kvar tills dess .., å, jag längtar inte! 
Och Postansvarigträff på Eurostop i Halmstad den 4:e juni.


Räknat ner har jag alltid gjort.
Den här listan - här ovanför - satt på mitt skåp på Ica Supermarket i Ystad. 

Tassen tillhörde katten Boll och fanns i ett rödmålat hus långt inne i skogen i Småland.
Dit åkte jag och träffade en fåraherde som inte kunde dölja besvikelsen över att främmandet prompt ville sova i eget rum .., jag fick ideliga sms från Helene - minns ni bloggerskan Helene som dog i cancer ..-,  som då var rejält dålig ..., och dagen därpå bet jag sönder en tand och tog tåget tillbaka till Ystad.

Någon fåraherdinna blev jag aldrig.

"Mormor, du ska gifta dig med en man från Norge som heter Fredrik  ...".

Det var då när Emma skulle göra sin mormor sällskap till Kreta.
Då ....,. var hon 9 år.
I helgen firar hon sin 18-årsdag.

Jo, så är det.
Tiden bara susar iväg!




6 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Ja jisses va tiden går...!
Jag fyller ju 70 nu i april.
Mer om detta finns att läsa om på den här länken:
http://egeninsamling.wwf.se/parkvakt/5-2079#.VPsZEvsgpbw.facebook

Ulrika sa...

Ja tiden rusar fram! Vi ska ju snart fira en 18-åring vi också.

Och tänk vad länge vi känt varandra du och jag. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: nu har jag länkat, så får vi hoppas på bidrag ,-)

Ulrika: ja, jag undrar när du första gången kom till Ystad? Jag minns så väl när jag mötte dig nere vid stationen .., och du sedan satt tystlåten i soffan och stickade ,-)
Ack. Sen hände grejer!

Elisabet. sa...

Ulrika: 2005 började jag blogga på riktigt .., det måste ha varit .., kanske 2006?

Sven Teglund sa...

Som vi sa hemma, tiden är en spark i utförsbacke i blåhalka!

Elisabet. sa...

Sven: just så!Och det förunderliga är att det blir mer blåhalka ju äldre man blir ,-) Fortare och fortare går det!