tisdag 8 september 2015

Åttonde september #check"


Vid halv tolv tar jag bilen och kör till Steninge.
Alldeles ensam på stranden är jag.

Vattnet är varmare än igår, men lika grumligt.
Ja, det vill säga, på ena sidan piren - den norra - är det grumligt, på den södra helt klart.
Kristallklart.

I morgon, om vädret står sig, får det bli den sidan.

Efteråt åker jag hemåt.
Fylld av glädje.
Och tacksamhet.

Nu stundar jobb .., tidningar ska returneras och plockas fram .., mejeribeställningen ska göras .., brödet ska fixas och så är det allt det vanliga. Och så datumkoll på ost/mejeri/juicer.

Men i  m o r g o n ..., då!
Då är det ledig dag och då kommer Mejas husse och matte och hämtar hem henne, men först middag tillsammans med pv ute på stan.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt!

Här är det snudd på sommarvärme igen, idag. Jag sitter ute och stickar och lyssnar på ljudbok och njuuuuter.
Qvick har busat runt med en pinne ute på gräsmattan och snarkar nu nöjt under bordet här. :-)

Bloggblad sa...

Här är det andra dagen med riktigt höstbett i luften... framåt eftermiddagen är det rätt skönt, jag ska strax sätta mig på den inglasade och fålla upp en kjol jag sytt. Där blåser det inte nordan.