lördag 12 september 2015

Och vinnare blev ...


Idag hände nåt helt osannolikt.
När jag börjar filma dragningen, blir det tvärstopp och plötsligt står det att jag inte har tillräckligt med utrymme i mobilen. Jag har hur mycket utrymme som helst och förstår ingenting!
Då testar vi pv:s mobil.
Samma sak där.
Det är stört omöjligt för oss att filma!

Då får det bli en alldeles ovanlig dragning.
Här visar pv vinsterna .., en liten (inte bildens burk) med nyslungad honung från gården just nedanför friherrinnan - underbart god är den! -, och så två fina vykort med motiv från Bretagne, ja, det är Monet som skickat dem.


Här ligger deltagarna .., sju stycken är ni.


Som vanligt rör pv om i träskålen ..., och sen lägger kameran helt och hållet av!

Nå, det blev så här: vinnare av honungen ..., det blev Turtlan i Karlstad och vinnare av vykorten, ja, det blev Ulrika.

Grattis till er båda och stort tack för att ni ville vara med!

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Konstigt. Och jag hade totalt glömt detta (igen). Fast jag skyller på uppkopplingen. Just nu är jag i stan och här kan jag läsa bloggar utan att behöva vänta en evighet.

Turtlan sa...

Jag igen? Men oj oj oj! Så kul!!! Jättekul! Tack tack! Portobidrag kommer från Solastan!

Tack tack och kram kram!

Jag som lovat skicka dig fönster från min fönsterhåv sommaren 2015 och inte gjort det! De kommer också snart.

Kram kram

Elisabet. sa...

Eva: det kommer mera 😉 ...
Turtlan: nej, inget portobidrag, det finns kvar sedan sist! Men tack ändå! Och chansen att vinna är stor när ni är få som är med :)

Ruta Ett sa...

Jamen, det gick ju bra med en "stillbildsdragning" också. Grattis till Turtlan och Ulrika!

Ruta Ett sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstin i Dalarna sa...

Grattis till vinnarna!

Elisabet. sa...

Till er alla: det blev till att filura med kameran. Hur det har gått med pv:s vet jag inte, men själv tog jag ut sim-kortet ett par gånger (ja, man kan ju testa), tömde mitt mailkonto helt (jag kan läsa mejlen i mobilen) och sen ordnade det sig. Några filmer fick också segla iväg. Nu fungerar den, tror jag ,-)