torsdag 30 november 2017

Dagens fönster ...


.... kommer från Ulrika.

"Ett fönster från mitt jobb", skriver hon.

När man tänker på olika människor så förknippar man dem ofta med vissa saker.
Pv: - cykling, skidåkning, segling.
Äldsta dottern: suveränt snabb på att ordna stora middagar, ljudböcker, hörlurar.
AP: hästar förstås, skidåkning, gapskratt.
Anders (som har namnsdag idag): träning, jobb, trygghet.
Mamma: golvvaskning, ett evigt diskande, syltande, effektivitet.
Pappa: gick på ett särskilt sätt, ryggsäck, friluftsmänniska, camping.
Min rödvitrandiga syster: hembakat bröd, fint dukat, omtänksamhet.
Syster i Australien: gapskratt, rättframhet, jordnära.

Och när jag tänker på Ulrika, då tänker jag förstås på stickning och numera förstås även matlagning och bak. Rally också.
Men även på detta:



Det var från henne jag fick tipset om Carpenters julmusik.

Tack Ulrika!

1 kommentar:

Ulrika sa...

:-)
Ja deras julmusik är fortfarande storfavoriten här. Helt underbar!