onsdag 29 november 2017

Morgon i landet Halland ....
(Den första lediga dagen av tre ..).


Att ha två hundar i sängen på nätterna, det är nästan det bästa som finns!
Det känns tryggt .., som om flocken är samlad.
Harry ligger nere vid husses fötter och Nelly bakom min rygg .., ibland har hon nosen mot min hals.
Och sååå glad Harry blir när Nelly äntligen har vaknat!


Vid halvsextiden går pv ut med harry och sen kommer den senare lyckligt skuttande upp till sängkammaren igen och innan pv ger sig av på rullskidor, blir det ett besök i sängkammaren - jag får dra ner reflexvästen över hans tunga ryggsäck, t.ex. - och så blir det lite gos med Nelly, som är den mest morgontrötta lilla hund jag någonsin varit med om.


Ååååå, så hon strääääcker på sig!

Nu är det eld i kaminen .., hundarna har fått mat .., jag dricker kaffe och äter en macka och livet känns som bäst. Det där enkla livet som är så härligt.

Inga kommentarer: