fredag 8 december 2017

Hotellfrukost och en sargad liten krabat ....


Det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

Tanken var att jag idag på morgonen skulle besöka postnords stora central i Halmstad, men min mobil avled lugnt och stilla - eller insomnade - och laddsladden hade jag glömt på jobbet och jag var för övrigt för trött igårkväll (ingen sömn alls natten mot igår) och formligen stöööp i säng (med nelly intill mig, då sover man bäst) och i mobilen hade jag såväl adress som tfn-nummer till Stefan på postcentralen.
Alltså blev det intet av det besöket; nu gör jag ett nytt försök på måndagmorgon.
("Kom när det passar dig, ring bara före!" skriver denne Stefan).

Och så var det bestämt att friherrinnan skulle bjuda på frukost, ja, efter mitt postbesök.
Nu åkte jag i stället till affären vid åtta och hämtade laddsladden och sen förbi Gamla Vägen, där Lena bor.

Så fint hon har det!
Tala om varmt och ombonat!


Här är andra delen av rummet  .., då är alltså matbordet till höger.
Och så den branta trappan upp till sovloftet längst till vänster.
Om så Lena bodde i en koja i skogen, skulle hon säkerligen ha det lika trivsamt!

Nu blev de nästan som hotellfrukost .., och en stunds småprat medan Steffo och Jenny skötte om programmet i tv4.


Och så hemåt.

Häromdagen upptäckte jag en liten ekorre vid fågelbordet som såg så eländig ut på ena kinden.
Nu var den här igen och satt och kalasade på nedfallna solrosfrön.
Undrar just vad som hänt?
Kanske den blivit riven av något djur (inte Sigge väl ..?) ?
Ser pigg ut för övrigt, men det ser inte trevligt ut.
Stackars liten.

Nu ska jag ägna tid åt att ringa Skepparstugan och boka julbord .., sen måste jag planera lite inför vad som komma skall. Lillejulafton blir här hos oss och då kommer Hilda, Patrik, Mymmel, mina barns pappa och hans Karin, Anders vet vi inte än hur det blir med och kanske Sonja. Kul!


 

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Så mysigt hon har fått till det friherrinnan! Jättefint. Men stackars lilla ekorre, det där ser inte bra ut.

Bert Bodin sa...

@PV

Pst! Här kommer ett julklappstips. Köp en s.k. powerbank till Elisabet! En lämplig sladd, eller flera bör också finnas i varje hushåll.

Har man en androidtelefon, passar de flesta sladdar. Har man en S**sung finns det dessutom snabbladdare. Eller laddningspuck, som man har på central plats i hemmet.

Lycka till! Du kommer att bli älskad.

Anonym sa...

Tack för tipsen Bert, men hon har redan 2 powerbanker. Ska det vara någon vits med dem måste de vara laddade, vilket de alltid var under semestern. Hemma faller de mer i glömska, eftersom de egentligen inte behövs. Men C O ska få ett besök i em, jag lovar.
PV

Elisabet. sa...

Bert: haha! Problemet för oss är att sladdarna ofta pajar, ja, även kontakterna som följer med, det är helt sanslöst! Så när jag trodde mig ha laddat "powerbanken", ja, då visade det sig att sladden inte fungerade och då föll det hela. Jag använde mina p-b:s flitigt under semestern; hade alltid en i reserv när vi var länge ute på stan. Då var mitt batteri också rätt kasst.

Turtlan sa...

PV: En mobilladdare till bilens 12 V uttag kanske vore något?
Jasså, jaha det hade hon redan....?

Eller så köper du en mobilladdare och lägger på ngt hemligt ställe hemma och berättar först var när det är nöd. Eller bakom glas med text ”krossa vid nödfall”.

Eller har inte Ikea några trådlösa laddgrejor inbyggda i tex nattduksbord.

Bert Bodin sa...

Ja, alltså - sladdvandaler har jag aldrig varit med om, eller träffat på förr. Vad gör ni med dem? Har aldrig någonsin haft sönder en sladd. Jag skulle kunna skicka ner ett par stycken ... Nä, förresten. Ni har ju bara sönder dem.

;-)