måndag 22 januari 2018

Glädjen ....


Så här såg den ut.

Det var Kerstin i Dalarna (livingitnow på instagram) som gladdes åt nya härligt gröna glasögon, men också att medicinen hon fick i september mot gallstenarna verkar ha effekt.

Det var också Barbro i Brämhult (walkaboutsweden) som skrev så här:
Idag är hjärtat fullt.
Äldste sonen är här hos oss på snabbesök.
Vi ses inte ofta så nu får vi äntligen kramas.
Vi har vi precis ätit tacos (som när barnen var små) och sitter och pöser i fåtöljerna.
Sonen studerar källkod (han är programmerare) på mobilen och jag skickar ett mail.
Ha det riktigt gott!
Kram/Barbro D.


Eva på Frösön i Jämtland, hon julpysslar så allt ska vara klart när nya julmarknader vankas.
Hade jag bott i närheten, hade jag köpt burken med rådjuret.
Och så hade hon fått ny energi.

Friherrinnan som hamnade på sjukhus mitt i alltihopa - med ett hjärta som rusade åstad - gladdes åt att åter vara på hemmaplan, om än något tilltufsad.

Kattis i Närke - som skriver blogginlägg i luften varje dag - kände närapå lycka över tv-serien Bron och det kan jag säga att det gör jag med.

I Karlstad hade Turtlan samlat ihop en massa småglädje.
Så här, t.ex.
Att vi fick en massa snö, vinter och på köpet ljusare ute.
Att träffa några ur gamla jobbgänget för brunch.
Att det flyter på bra på nya jobbet.
Att jag hittade ett fint fat på Indiska som blir perfekt servera tex sallad i.
Att en kär tavla dök upp i tavelhögen i garderoben.


Eva  i Tyresö bidrog med en vintrig bild  med fåglar vid fröautomaten.

Ulrika, hon kände glädje över att sitta och sticka i ett garage och tänk, nu ska hon inte bara vara kartläserska när det är rally, nej, hon ska hon själv sitta bakom ratten! Det ni! 

En drös med småglädje kände jag också.
Ett meddelande från sonen som gladde alla i familjen .., bilder från Sydafrika där AP och Micke just nu är .., uterummet .., middagen hos Sonja .., födelsedagen förstås.

Tack till er alla! Ni är - jag har sagt det förut och säger det igen - underbara!

Inga kommentarer: