söndag 16 juli 2023

Sommarpratarna 2023 ....


Gårdagens sommarpratare var Anders Eldeman (f.d. Melodikrysset) och det gav mig egentligen ingenting. 

Lite mys-pys .., inget som irriterade, men heller inget som fastnade. 

Livia Fränkel är det som talar idag och det har jag ännu inte lyssnat till - har helt enkelt inte hunnit -. 

Morgondagens är butiksbiträdet Tilde Addenbrooke, den unga kvinnan som bistår Ukrainas  militär med utrustning och förnödenheter. Det programmet kommer jag under inga omständigheter att missa!

Bilden togs av pv. Googlade och där står det att detta är en palmlilja av yuccasläktet. Så kanske det kan vara.

Den ståtliga blomman bor hos grannen Paul och hans fru, dom som bor ett hus ifrån Fabrikör Johanssons jättehus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yes, det är en palmlilja. Min granne i byn hade ett helt gäng sådana. Vet inte om jag älskar dem precis… 😏
Hedgrenskan

Elisabet. sa...

Hedgrenskan: Har aldrig någonsin sett dem tidigare!