torsdag 21 september 2023

Sommar igen ...

Tjugofyra grader varmt den 21:a september. 

Vi  kör till Skallkroken och pv tar ner storseglet och jag får hjälpa till att vika ihop det fint och så får det vila över vintern i förpiken. 

 Efteråt sitter jag på bryggan/piren och har det skönt .., allt medan Harry  håller sig i närheten. 

Oj, vad vi gosar!  Jag masserar honom på ryggen, kliar bakom öronen och pussar honom på huvudet och säger att jag är så glad, så glad att han är med och finns till. Den där lilla svanstippen går av och an .., den ser längre ut numera, då det vuxit ut päls som är lite lockig.

Så hemåt. 

Pv pratar med sin bror i Ljungby som lovar att komma till hamnen vid tiotiden på lördag, då ska masten av. 

En riktigt vass lie får vi också låna, bara nu pv lovar att inte fördärva densamma. Han lovar.

Uppmärksamma bloggläsare tänker säkert "men har hon bara dom där grå tightsen!" Jodå, jag har allt som allt fem stycken, alla grå. Sen har jag nog lika många svarta. Ni kan vara helt lugna. Som ni ser döljer jag mina tår, då dessa har en förmåga att vid stigande ålder förvandlas till nånting som mer liknar klor. Särskilt lång-tån. Det är förfärligt.


Skallkroken idag. 

Inte många har mastat av .., men det dröjer nog inte länge till. 

Pv tog ett dopp i adamsdräkten och konstaterade att termometern visade på 22 plusgrader. 

Härligt, men också skrämmande. Eller i alla fall: oroande.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Härligt med sol, även om det också finns en baksida på värmen.

Men nog blir man på bättre humör när det strålar istället för strilar, som det gör här för tredje dagen i rad.

bettan sa...

+21° i vattnet idag, Bjärred.
Det är bara att njuta.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Det håller jag med om. Det blir ju dessutom så mörkt.

Elisabet. sa...

Bettan: jag ska passa på att ta ett dopp idag, det kan ju inte ha blivit så mycket svalare, även om det tycks bli en mulen dag.