onsdag 25 oktober 2023

Resumé över en onsdag i oktober ...

Regn, men inget rusk. 

Då blir det Haverdals Golfrestaurang (nästa vecka är den sista för säsongen ..) och smörstekt torskfilé med ljuvlig remouladsås och kokt potatis .., ett paket från Apotea i postlådan .., storkok av kålsoppa (ja, med mycket morötter och  potatis, eftersom jag tycker att det är godare än själva kålen ...) .., telefonsurr med en av ätteläggarna som idag fått närvara vid en bukoperation och flera intuberingar .., och här hemma surf på instagram och jag tänker att aldrig skrattar jag så gott, som när jag hittar någon rolig bild därifrån. Det finns ett konto med namnet theretrokid_ben och det kontot har fått mig att le hur många gånger som helst. 

Julreklam i tv. 

Två månader kvar tills tomten kommer och den 22:a december är det vintersolstånd, dock blir det till en början endast 5 minuter ljusare per vecka. Det må så vara, men enbart vetskapen om att ljuset då är på väg tillbaka, livar i ala fall upp mig.

Inga kommentarer: