söndag 24 mars 2024

Tjugofjärde mars 2015 ...

... såg det ut så här när jag var ute på långpromenad med Harry. 

Jag skrev om siiirlande starar, hasselhängen och doft av jord och hade då bott i landet Halland i fem år. 

Nu har jag varit här i fjorton år. 

Bäst idag: grannen en bit bort, längs vägen där fabrikör johansson har sitt stora hus, där bor Paul med familj. 

Idag såg jag honom och lille sonen åka fram och åter, fram och åter .., med åkgräsklipparen. Inte på deras tomt, utan förbi Stora Stensjö (där hästarna är), förbi gaveln på Eckes lillstuga, in på Ejdervägen och så ner mot havet till och efter en stund kom dom tillbaka och så samma sväng igen! 

Passade på när far och son kom tillbaka och såg att lillkillen låtsades köra - kanske fick han hålla i ratten i alla fall - där han satt framför sin far och jag sa att "idag Paul är du väl ändå traktens bästa pappa, för nånting roligare än att vara liten och få sitta uppflugen framför sin pappa och låtsasköra åkgräsklipparen, det kan väl ändå inte finnas ...!" 

Pratade även med Ingrid som en gång var Hildas chef på Folktandvården i Halmstad .., det är Ingrid och Magnus spillvirke som hållit oss varma hela vintern. Vi pratade om Harry, men även om deras lilla mops Millie som var i sällskap och inte alls var sugen på en promenad.

Själv har jag räfsat i slänten ner mot vägen och pv kämpar  på med den gamla inglasade altanen. Ungefär så.

Inga kommentarer: