onsdag 14 januari 2009

Förvandlingen ...



I pensionatets kök, - i en skål fylld med vatten -, låg hela sommaren några avocadokärnor.

Det såg rätt äckligt ut, men pensionatsvärden framhärdade: kärnorna skulle bli kvar.

Och plötsligt när jag är på besök ett par månader senare, ser jag vad som har hänt .., av kärnorna har det blivit blommor!

Innan min syster emigrerade till Australien och ännu bodde kvar i Stockholm, i en gammal lägenhet med höga och djupa fönster, då hade hon en jättevariant av just en sån här blomma, en Avocado.

Kanske är det därför jag faller pladask när jag på pensionatet upptäcker förvandlingen - en lite geggig kärna som har blivit en tonårsranglig nästan-färdig-blomma/växt -!

Och så säger jag .., att om herr Värden någon gång tänker ge mig nånting, då får det gärna bli en sån blomma.

Nu är den här.

Titta, så fin!

Och bara för dom här bestämda damerna.., så har jag gjort en typisk bloggmadame-pil.

Prickig, till och med.