måndag 12 januari 2009

Längtan ...


Å, denna vänskap!
Ellis vid stora slagbordet och bloggmadamen som tar igen sig på soffan.

I morgon kommer Annika från Kävlinge på besök och vi ska äta middag tillsammans och hon får ligga på min soffa och jag ska prata med henne medan jag fixar maten och det ska bara bli sååå roligt.

Och på onsdag är jag ledig.

Och på fredagkväll tar pElle och jag själv tåget till landet Halland och på lördag, medan pensionatsvärden ägnar sig åt körsångövning, ska vännen Anna-Karin och jag själv,("A-K i Halmstad") äta lunch på Olssons Skafferi och resten av dagen, medan körövningen pågår (sex timmar nästan ...), då tänker bloggmadamen ligga på Anna-Karins soffa och bara gotta mig och njuta av det bästa som finns: nämligen v ä n s k a p.

Och jo, jag vet att man ska leva i nuet, men längtanskänslor finns minsann i nuet också.

Bara så ni vet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ska man leva i nuet, men längtan är en finfin krydda!

Linda sa...

Åh, de fina sandalerna och bruna ben... Suck!
Och den fina Ellis!!!

Anonym sa...

Skoj - första gången man får se rummet ur den vinkeln!

Ni ser ut att ha det jättemysigt.

Christina sa...

Trevligt det ser ut :)

Anonym sa...

Längtan är en ständig följeslagare, jag längtar alltid...och inte gör det nuet mindre NU.
Nu längtar jag efter min sköna säng och sen längtar jag efter att träffa dig imorgon eftermiddag! : )
Kram och sov så gott Elisabet