söndag 11 januari 2009

Kväller ...



... och jag ligger på soffan Ektorp och tittar ut genom fönstret.

Hos grannen mitt emot, - men en våning upp -, ser jag mannen i familjen.

Det är alltid han som drar för persiennerna .. ,men först står han en stund och tittar ut lite.

Ibland vinkar jag till honom, så där "vink-vink", bara.

I fönstret till vänster, som inte syns på bilden, är barnkammaren.

Där ser jag någon enstaka gång hans fru.

Jag tycker om den här familjen .., det känns lite som vi håller koll på varandra.

Lite trygghet, så där, när man bor i lägenhet.

(Och ja, jag har hittat ett sätt att fixa pilar på, men jag tycker nog bättre om mina handritade.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, den pilen tycker jag inte om. Det ska vara dina handrita och lite skakiga pilar, helst med prickar också.

:)

Christina sa...

Ja, dom handritade är finare och är mer: Titta här!