måndag 27 april 2009

Och så var man hemma igen ..



Och jag har hämtat ut en ny datorskärm; en sån här bred rackare och det vete sjutton om jag tycker att det är så himla finurligt .., det påminner om såna här breda tv-skärmar där alla nyhetsuppläsare liknar forna öststatsbrottare, men man kanske vänjer sig?

Kanske.

Och jag vinglade hem med skärmpaketet i min cykelkorg som inte alls är utformad för dylika laster .., och ganska så spännande blev det, det ska erkännas.

Väl hemkommen blev det till att montera eländet .., och inte fungerade det inte och jag ringde till den alltid lika vänlige Mats på CD-data som sa att ..."men du kan väl ändå inte ha sån otur så att det är såväl skärm som dator som har pajat ...?"

Jag hann tänka att själva datorn, den har garanti till och med september, så det kan jag väl uthärda .., men ändå ... !

"Ja, jag testar lite till ..., och får jag inte igång den, så kommer jag i morgon ...", sa jag.

Och så började jag kolla sladdarna och allt igen.

Jaha, ja.

Man ska sätta i kontakten också, ja, men det var ju något nytt!

Och nu sitter jag här alltså med brottarskärmen och ska ta mig lite mozzarellaost som belöning och en dusch och öppna fönstret, för i stressen blev håret lockigt.

Så var det.

Just så.

15 kommentarer:

Monet sa...

Haha, man vänjer sig vid öststatsbrottarna:-) Och kan du ha pelargoner ute i Ystad redan. Våren måtte ha exploderat?

Tankevågor sa...

Fniss....jag tror att du och jag har likadant hår.
Visst har vi skrivit om det förut? Håret lockar sig i regn, bad osv....
Det lever sitt eget liv. ;-)

Elisabet. sa...

Monet: nä, det är en bild från i fjol eller förrfjol .., jag tog bara en i högen ..-)

Londongirl: ja, precis! Jag köpte plattång .. men .. ja, min storasyster säger att jag blir inte lik mig när jag har plattat håret, så nu är det mest bara luggen som åker dit ..-)

Elisabet. sa...

Monet igen: men man KAN nog ha pelargonior ute nu, det tror jag ...?

Mian sa...

På jobbet har jag sedan någon vecka tillbaka TVÅ st 22-tums plattskärmar (wide screen) intill varandra (jag kör många olika applikationer samtidigt).
I början blev jag TOTALVIMSIG och ögonen och huvudet for fram och tillbaka, men nu har jag vant mig och tycker att det är toppen.

Linda sa...

Jodå, man kan visst har pelargoner ute, jag har haft en ute på prov en vecka och igår åkte resten av familjen ut.
Hur de såg ut efter en vinter i källaren ska vi inte tala om...
Men idag är de skalperade och gödslade, så nu väntar jag på växtexplosionen :)

Och den breda skärmen vänjer du dig vid, sen tycker du att alla andra är små och fjuttiga :)

Margareta Lundgren sa...

Hoppas den kommer fungera bra, när du fått till alltihop. Nya datagrejer är jobbiga - även när man har (alltför) datakunniga anhöriga. Ha det bra i nästan sommar-Ystad!

Monet sa...

Ja, här hos oss skulle det gå. Men jag har inte sett en enda pelargon här. Inte såna som vi har överallt i Sverige. De är mera småblommiga tycker jag.

För övrigt önskar jag mig och har alltid gjort - precis ett sånt hår som du har. Verkar tjockt och självlockigt, helt underbart! Gläd dig människa:-)

missis p sa...

hahahah.ja detta med denna teknikens under. Kommer själv inte längre in på våra bank-id:n.har alltid funkat innan men nu går det baara inte. Så jag vet inte vad jag ska göra........Behöver verkligen komma in där o ringer man till försäkringskassan så e det både 27 timmars kö + att de e helt inkompetenta....ingen hjälp där inte.......

Evas blogg sa...

Härligt att du fått ny skärm. Du vänjer dig snart vid öststatsbrottanra tror jag.

Elisabet. sa...

Till er alla: jodå, jag har redan börjat vänja mig ..-)

Men nog är den bred. Och Margareta, ingen datakunnig har jag i min absoluta närhet ...-(

missis p: bara så du vet .., så har jag satt upp dig på två eller tre torsdagar från och med nästa vecka och så varannan vecka framåt tills min semester börjar, tror jag ..-)) (Du är fri dom torsdagarna).
Hojta om du har ångrat dig!

Monet: självlockigt hår är nog bra, men problemet är att det lockar sig åt alla andra håll än där man själv möjligen vill ha dem .., lockarna ..-)

Turtlan sa...

Det blir till att bli vidsynt gissar jag.
Jag inte vidsynt på det vanliga viset för det tror jag att Du är, utan datorskärmsvidsynt.
Lära sig sig b r e d a r e.

Grattis till nya skärmen!

Piiinsamt det där med sladden.....

Turtlan sa...

Hmmm....missade ett ord där... lära sig SE bredare så klart!

Elisabet. sa...

Turtlan: nä, jag bryr mig inte .., det gjorde inget .. jag känner honom .. hade den mannen som bordsherre på ett bröllop för flera år sedan .., han är såååå snäll!

Det var så typiskt mig.

Jag hade förstås för bråttom.

Rexxie sa...

Man vänjer sig vid öststatsbrottarna! Numera tycker jag att folk ser konstiga ut när jag råkar se dem i riktigt format....