lördag 2 maj 2009

Öronproppar hitåt ....!


Lördagkväll kl.22.50
Jag riktar kameran ut mot farstun.


I landet Halland, i ett gult hus som kallas för pensionatet, där är det alldeles tyst när man går och lägger sig.

Alldeles, alldeles tyst.

Här hos mig, i stan, är det aningen annorlunda.

Om man säger så.

Uppdatering kl. 00.50.

Ett helvetes oljud!

Jag har haft öronproppar och radion påslagen och ändå har det dåååånat.

Nu gick jag in och sade ifrån.

Ångerfyllt födelsedagsbarn kom ut och bad om ursäkt och faktiskt .., ljudet dämpades!


14 kommentarer:

*P* sa...

Oj! Jag trodde att det var lugnt och idylliskt i lilla Ystad!

Hur ska du nu kunna sova?! *håller för dina öran*

*P* sa...

Ö R O N *såklart*

Elisabet. sa...

*P*: en något överförfriskad ung man satt på stentrappan här utanför och sa, när jag kom cyklande ..."va? bor du här ...?

Jag meddelade honom att så var fallet och att jag ska upp och arbeta i ottan.

Ungefär vid sjutiden.

"Jaha ja ....", sa den unge mannen.

Det lät oroväckande.

Evas blogg sa...

Oj, oj, oj. Känner igen mig. Har sovit två nätter i stugan vid skogsbrynet, alldeles tyst och stilla. Nu är vi åter på Frösön och här är INTE tyst och stilla. Hoppas du kan sova trots allt!

Kesu sa...

Hjälp! Hoppas att han hade vett att flytta på sig.

Min värsta skränminne är att ha sovit med öppet hotellrumsfönster med en full säckpipeblåsare under. Han hade spelat (nykter) på ett bröllop på hotellet och ville liksom inte att festen skulle ta slut. Det ville jag!

Turtlan sa...

Men ve och fasa!
De kunde väl i alla fall välja någon bättre musik...?

Öronproppar på?

Här där jag bor är så lugnt och stilla trots ett stenkast från stadens centrum. Hör man något gäng dra förbi så blir det snarare en nyfiken undran än en störning.

Hoppas Du får sova!!!

Monet sa...

Jag tycker du är norrländskt stoisk inför detta.

Säger som någon annan - ve och fasa och hoppas att du får lite sömn ändå!

Love, literature and gardening sa...

Va? Har du disko i farstun? Tar du inträde och stämplar på händerna?

Elisabet. sa...

Till er alla: klockan är nu ett och festen pågår fortfarande, även om ett gäng pojkar har tagit taxi nånstans.

Jag klädde på mig och gick in och bad dem skruva ner volymen.

Lite tystare är det.

reneesfotoblogg sa...

Om pojkarna bett om lov och det bara händer då och då så tror jag att man tjänar mest på att stå ut. Dom är väl bara glada eller?
mvh R

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: förra gången var polisen här .., då var det slagsmål i farstun. I natt var alla glada, men det ser ut som en ..., här utanför .., och det pinkas mot husväggen och .., ja.

Mian sa...

Jag har haft stökiga grannar och varit vaken då det festats många nätter, men detta verkar mycket värre. Vilken volym!!
Nu har jag sedan ett år tillbaka tysta och lugna grannar och det är värt massor.

Slagsmål och pinkning på husväggar, nääää usch.

qi sa...

Stackars dig! Bra att du sa till!

Ellis sa...

Näe.
Jag tycker inte man ska "stå ut".
Festa får man väl göra, men det får faktiskt vara med måtta när man har folk så nära inpå. Och speciellt när man bort i ett sånt förskräckligt lyhört hus som du gör.

Jag är oändligt glad att jag inte bor i lägenhet längre. Jag har bott vägg i vägg med "glada" människor och det var en p i n a.