torsdag 18 juni 2009

Återbesök ....

Natten mot idag har jag djävulskt ont i höger knä.

Jag hämtar en filt och virar om.

Tar Iprén.

Ikväll är det rejält svullet ., som en mindre ballong.

Ser ut att vara vätskefyllt.

Pensionatsvärden klämmer och känner.

Plötsligt kommer jag ihåg distriktssköterskan hemma i Ystad som frågade om jag hade fått "svullna" ben, efter att jag börjat med blodtrycksmedicinen.

Nix, inte det minsta! sa jag.

Det var väl för en månad sedan.

Behövde inte ens dra upp byxorna och visa.

Men nu ....!

Det skulle inte förvåna mig för fem öre om detta är en biverkning av medicinen.

Finns det en på tusen som får nåt sånt, då vet jag vem det är.

Så i morgon blir det ..., akuten.

(Tröstar mig med vitlöksgratinerade sniglar ...).

10 kommentarer:

Ellis sa...

Men å så jobbigt det låter. :(

Du får palla upp med kuddar under benet inatt.

Kram kram!!

Cecilia N sa...

Hoppas att det är lätt fixat på akuten imorgon!

Elisabet. sa...

ellis och cecilia n: dom kanske bara tappar det på vätska ...? Det vore ju det enklaste.

*P* sa...

Usch nej! Nu har du semester och ska njuta, kan du inte säga det till ditt knä?!

*blåser på det onda*

Hoppas att du får njuta av Midsommaren ändå.

JULIEK sa...

Uff da....hoppas at det går bra med dig. Stor kram : )

Evas blogg sa...

Låter inget vidare. Bra att du kollar upp det innan du åker norröver.

Monet sa...

Eftersom du haft ont i knät tidigare, tror du inte att det snarare är klättrandet upp och ner i segelbåten som gjort att du fått så ont?

Jag tror att du har en meniskskada sedan du föll ur bilen, de brukar visa sig ungefär ett år senare lärde jag mig när jag själv fick en sådan.

Skulle det vara blodtrycksbiverkan borde väl båda benen vara påverkade?

Bara en tanke men jag hoppas verkligen att det löser sig. Jag VET hur jävelusiskt ont det gör i knän, det tror man inte!

Skön semester och håll brösten i styr:-)

Mian sa...

Låter inte bra alls.
Åk till sjukhuset så snart du kan, så att du inte äventyrar hela semesterresan.

Hedgren sa...

Så himla onödigt!

Kram.

Mian sa...

Krya på dig, passar jag givetvis på att säga också!
Ha en riktigt skön midsommarhelg med PV.