torsdag 18 juni 2009

Ge och ta ...

Plockar bort på altanen.

Och den inglasade.

Kastar grenar bland nässlorna.

Prasseltorkade löv på avhuggna grenar.

Funderar på att spika upp en lerkruka.

"Var vill du ha den?" hojtar jag till båtmotorreparatören.

"På mittersta stolpen!" hojtar han tillbaka från båtens innersta.

"Jaha, men det blir snyggare på den längst till höger, bland vinrankebladen ...!" svarar jag.

"Men varför frågade du då alls ..?" säger reparatören.

Jag säger att jag ville liksom höra hans åsikt.

Sedan går jag och sätter upp krukan, som är fylld med hänglobelia.

Hur vackert som helst blir det.

Vad då?

Var den hamnade?

På den mittersta stolpen.

8 kommentarer:

Ellis sa...

Hahahahahahaha!!

Jag bara gapskrattar rakt ut när jag läser. Elisabet i ett nötskal.

Fast slutet var oväntat. ;) ;)

Evas blogg sa...

Hahaha....åker ni upöver i morgon eller firar ni midsommar som ifjol?

S o F sa...

Säger som Ellis:
Hahahahaha!

Igenkänning på högsta nivå!

När jag och maken träffades för 32 år sedan, så gjorde alltid min svärmor precis likadant. Hon frågade mig vad jag tyckte, och så gjorde hon precis tvärtom. ;) Alltså hon gjorde som hon redan bestämt att hon skulle göra...

Så jag tolkar det så att hon bara ville lära känna mig genom att höra vad jag tyckte... :) eller vad tror du?

Då var jag så ung och visste inte riktigt hur jag skulle handskas med det där, så jag sa inte som pv; "varför frågar du då" som ju låter som det allra naturligaste sättet att reagera på.
Utan jag minns att jag blev irriterad - inuti...

Men hon är fortfarande min svärmor, och vi umgås fortfarande. :)

Kram!

Elisabet. sa...

ellis: egentligen HADE jag tänkt sätta den längst till höger .., men jag kände ändå att det finns gränser ..-)

Eva: nä, vi åker, till 99%, upp på lördag, till ellis. Det var lite ovisst ett tag idag .., om inte startmotorn skulle fungera, men det gör den tydligen och nu är pv i färd med att röja inne i båten. Oj, så lycklig han ser ut!

S o F: mitt ex och jag träffades när jag var femton och han sjutton ... och är man sedan tillsammans i 34 år .., då hinner man som kvinna .., ja, hur ska jag uttrycka det .,. då hinner man liksom "dupera" dem så dom tror att dom har bestämt,-)

Det går nog inte när man träffas i vuxen ålder och båda har levt som ensamseglare längre eller kortare tid.

PV - mycket lång tid.

Bloggmadamen - i sex år -, i sin egen lägenhet, alltså.

Agnetha sa...

När startar ni norrlandsresan?

Cecilia N sa...

Så då blir det "samlad tropp" imorgon då?

Håller tummarna ... ;-)

Elisabet. sa...

Agnetha: på lördag, som det ser ut nu. (det blir på lördag .-)
Kommer nog till Skellefteå nästa måndag .., så är du ledig kan jag titta in på en kopp kaffe.

Cecilia N: ,-))

Jodu.
Men pv säger att jag får titta på fotboll om jag vill. U21. Sverige mot nåt lag .. och det vill jag nog ..

Cecilia N sa...

Hoppas att knäandet som du skriver om senare inte tar för mycket tid för troppande och fotbollstittande.