torsdag 18 juni 2009

Också en insikt ...

Pensionatsvärden har klättrat upp i segelbåten som står på torra land och nu fixar han med båtmotorn.

Båtmotorseländet, kanske.

Ibland blir jag blixtinkallad.

Då ska jag, som är höjdrädd, klättra uppför en vinglig stege och svinga mig överbord, trassla mig över en vit lina och sedan absolut inte tänka på nerfärden igen .., utan låtsas som om det regnar.

"Tryck på start!"

"Lägg i backen!"

"Och så framåt!" ropar pv från båtens innandöme.

Ganska behagligt är det sitta i en segelbåt tre meter upp i luften.

Ingen sjösjuka, direkt.

Bilar kör förbi på lilla slingervägen och jag vinkar lite försynt.

När jag ska ner igen för stegen, fastnar ena bröstet i linan.
(Behå är inte så dumt ibland, men min har semester och ligger i den blå väskan och nu är det som ingen styrsel på behagen ...).

Andra gången går det bättre.

4 kommentarer:

Anitha sa...

Ha nu en riktigt härlig, lat, skön semester och hälsa med dig hem till Malå.
Kram

gunnar i vaplan sa...

Ha nu en skön semestertripp uppåt mina trakter och ännu längre :_)

Jag jobbar i en och en halv vecka till (pust o stön)sen blir det en liten kortsemester på en och en halv vecka.
Resten blir sista veckan i juli och fyra veckor frammåt.

bettankax sa...

Å Elisabet, detta med bröst på vift är nåt jag har stor erfarenhet av. Gud, man kan hitta dom lite varstans.

Turtlan sa...

Så är det att vara Matrosa tänker jag.... Känns igen.
Med fara för eget liv ibland.
Ibland var för en vecka när jag SÅÅÅÅ nära trilla i sjön när vi skulle lägga ut.... Det är 13 C i Vänern just nu.....

Just det!