onsdag 17 juni 2009

Ett mitt-på-dagen-fönster ...



... från en alldeles helt underbar arbetskamrat, nämligen Olof, han som jag ibland kallar för "Alfons Åberg", men det tycker förstås inte en musklig ung man är nånting att stå efter .., så hädanefter får han heta just Olof.

Olof är en sån där arbetskamrat som betyder så oerhört mycket på en arbetsplats.

Han är alltid som ett solsken och har världens härligaste humor!

När jag i fjol ringde på hjälp till kassan och han svarade, då lät det så här:

Olof: "Ja ...?".

Bloggmadamen: "Du, jag har kö och behöver hjälp i kassan ...!"

Olof: "Ja, tio minoter, en kvart ...".

Han sa det med precis den där pizza-innehavare-rösten som man ofta hör.

Förra helgen åkte Olof med ett helt gäng andra ungdomar (förmodar jag) till Holland, på ett ravepartaj av det större slaget.

"Snälla .., kan du inte ta en bild av ett fönster .., vilket som helst ..?!" bad jag honom innan avresan.

Det gjorde han verkligen.

Och bilden visar utsikten för bussfönstret där han låg och sov på väg ner från Malmö till Holland.

Inga kommentarer: