söndag 14 juni 2009

Gästbloggare på besök


Gästbloggaren i sin mammas loppisfåtölj.

"Hejsan alla bloggläsare!

Eftersom min kära mor står i köket och tillagar en god rabarber paj kan jag inte motstå att göra ett gästinlägg här på bloggen. Inte en dålig kvälls fika förövrigt, hörde dock att receptet är från moster Rigmor efter ett samtal ute i köket.

Nu är jag ingen fena på detta med blogg så bilder från köket uteblir tyvär, pinsamt av en som är son till den flitigaste bloggerskan kan man tycka!

Det har ju för övrigt storsyrran blivit haj på vilket ni kan spana in här;)
http://www.equipage.se/annas_blogg_sida1.html
(ingen dålig PR va, syster yster?)

Tror mor börjar ana oråd i köket, blickarna kommer ofta mot datan nu. Misstänker nog att något är i görningen vid hennes dator.

Annars har man som sommarledig student inte gjort annat än att latat sig i solen, mestadels med en boll i handen, Meja hämtar den med jämna mellanrum. Meja är för övrigt hunden som aldrig blir trött, tror hon tycker jag är lat som inte kastar hela dygnet med henne. Men en skön ledig dag har det varit iallafall och ångesten för att börja jobba har börjat smyga sig på! Men det är iallafall skönt att vara hemma i Ystad igen.

Nu är pajen klar och skall avnjutas, tack för den kära mor!

Ha en go sommar!
Hälsar Anders=)"


Pajbakerskan skriver: åååå, älskade Bettankax och pv!

Anders satt här och deppade ..."va? inte en enda kommentar!!" sa han och smajlade.

"Jodå, du kan vara lugn .., bettankax kommer att skriva ...!" sa jag och log.

Och ser man på .., nog känner man sina får på gången nog.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma till dig Anders. Alltså en skön sommar.
Önskar Thomas

bettankax sa...

Ha en bra sommar själv Anders! Hoppas du hinner njuta av både paj, plättar, sol och bad många, många gånger! Hälsa den fina mamman!:)

Linda sa...

En hälsning från mig också! Jag som höll på att springa ner dig på Ystads gator i fjol, eller om det var i förrfjol, eftersom jag tyckte att jag kände dig :)

Tankevågor sa...

Halloj Anders! Vad bra hon har din kära mamma som har dig som gästbloggar.
Hoppas pajen blev god!

Kesu sa...

Vilken ära att vara gästbloggare hos den flitiga Elisabet. Du vet väl att hon förgyller vår vardag med sina betraktelser? Tack för tipset om syrrans blogg. Den måste jag in och kolla.

Hoppas du får ett skönt sommarlov!

Syster Yster sa...

Baby bro! Miss U big time! De brukar ju säga att du är lik pappa, men se - du har visst en del Mamma i dig också :)

Puss syster yster den yngre (den gillar inte du va Maria= ;))

Mian sa...

Kul att du gästbloggar, Anders.
Ha en riktigt skön sommar!

Cecilia N sa...

Häromdagen mötte jag en traktor som hade lämnat in last med studenter. Nu körde han nästan lite vårdslöst i nedförsbacken tyckte jag som var på väg uppför. Och pratade i mobil gjorde han också.

Och varför berättar jag detta?

Jo, för han var så lik dig, Anders! (Av det jag sett av bilderna här.) Så min första reaktion (förutom "Usch så otäckt stora hjul! Håll dem för dig själv!") var: "Men det där liknade ju Anders! Men nä, inte kör han traktor här!"

Ha en bra sommar!

Evas blogg sa...

Tack detsamma Anders!