torsdag 24 september 2009

Afton ....

Och pv sitter och kollar sina aktier ..., har han blivit mer penningstinn eller inte ..., ja, det kan man undra.

Det gaar upp och det gaar ner .., det aer som en evighetsmaskin, tycker jag.

Och medan han pysslar med den biten .., tittar jag in paa bloggen.

Vi har aetit supergod middag nere vid hamnen; jag tog friterad blaeckfisk, tzatziki och saa delade vi paa en grekisk sallad och pv valde souvlaki.

Igaarkvaell tog jag samma sak .. (ja, jag vet ...) och det gaar inte ens att jaemfoera, saa mycket godare var detta!

Dessutom fick vi perfekt grillade groensaker till maten .., zucchini .., paprikor .., smaa tomater .., hur smarrigt som helst!

Priset?

Ja, tvaa huvudraetter, plus en grekisk sallad och en rejael tzatziki, samt en stor Amstel till pv, gick paa 30 euro. (jag tog vatten ...)

Fortfarande ingen tandvaerk.

Aaaaaa, vad jag haaller tummarna att det ska bli en mindre hemsk natt i natt.

I morgon aer tanken att vi ska hyra moppe.

Nu ska vi gaa hem och saetta oss paa balkongen med ett glas gin & tonic.

Nyss kom han foerbi och gapskrattade!

"Du skriver saa ofta om mat .., haha ...haha ..!" saeger han.

Ja, jag aer ju inte saa kulturell jag ..,-)

Sjaelv skriver han om Klorin.

Jo, jo.

Godnatt vaenner!

7 kommentarer:

-B- sa...

Kjør pent ............

Hälsa PV.

Høres ut som dere har det jättebra,og det unner jeg dere.


Stoooooooooor kram til dere begge.

Kesu sa...

Jag hoppas, hoppas, hoppas att du får en god natt inatt. Har haft sån tandvärk och det är för djävligt. Rotfyllningen kändes som en befrielse - gick jättebra efter bedövning.

Anita sa...

Vink, vink!! ;)

Fortsatt skön semester till er från mig som just idag kommit hem från Kreta!

Sol, värme och äventyr önskar jag er!

Smulan

Hedgren sa...

Så härligt ni har det! Njuuuut! Saknar dej!
Kram!

Ps. Hälsa!

pralinen sa...

Låter så härligt om man bortser från tanden... Själv jobbar jag sista dagen idag före en liten semester i Alicante, efterlängtad ? JA

Tankevågor sa...

Hoppas du slipper tandont och bara har det jätteskönt med din PV!

Rexxie sa...

Klorin? Det vet du väl att man inte skall använda Klorin? Åka utomlands och förstöra miljön på det där viset?!

Grrrrr....