måndag 21 september 2009

"På min gata i stan ...."



Eller i alla fall, på gatan intill, pågår just nu filminspelning.

Inte det minsta var det någon Wallanderfilm på gång, nej, det är detta som gäller.

Flickan i blå kjol är statist och om och om och om igen fick scenen där hon står lutad mot en lyktstolpe, tas om.


Från höger ska två små flickor komma cyklande.

På deras vänstra sida kör en skåpbil där kameramannen är placerad.

(Nej,jag ger upp med you-tube-klippet som jag har försökt lägga in nu flera gånger .., det vill sig inte; går inte att klicka upp).

6 kommentarer:

Leina sa...

Tänk att jag började läsa den boken men gav upp... Måste nog ge den ett nytt försök... =)

Lisette sa...

Jag instämmer med föregående. Jag började nog tre gånger på den men kom aldrig längre än till sidan 39!Men nu har jag nog gett upp för gott. Jag får nog överleva utan att ha läst den ;)

Love, literature and gardening sa...

Himla glamoröst ställe Ystad!!

Jag läste boken och gillade den. Lite rå var den kanske men ska bli kul se filmen.

Där kanske tjejen lutad mot lyktstolpen är med. Eller bortklippt...

När ska du ställa upp som statist?

Elisabet. sa...

leina och Lisette: jag läste boken och tyckte väldigt mycket om den .., kanske för att jag bor där handlingen utspelar sig .., men också för att jag tyckte om sättet hon skrev på.

Love, literature ..: jadu .. här är det filminspelnignar lite nu och då och himla kul är det. Det blir fart och rörelse i stan.
Så dödens enformigt som det såg ut att vara statist, tror jag att jag stannar vid kassan .-)

Evas blogg sa...

Men tänk vilken filminspelningsstad du bor i! Jag gillade boken. I vilket område utspelas den i? Finns det fortfarande kvar? Men om de spelar in en scen från en affär kan du ju vara statist, sitta där i kassan som vanligt :)

anna of sweden sa...

Åh, Svinalängorna tyckte jag så mycket om som bok. Spännande att se om filmen blir lika bra.