torsdag 24 september 2009

Eftermiddag i paradiset.

I flera timmar har jag legat paa stranden.

Vilat.

Tagit igen den soemn som gick foerlorad natten mot idag.

Klarat tvaa korsord.

Badat och badat och badat.

Vattnet aer turkosfaergat och lagom svalt, kanske 23 grader?

I skuggan aer det plus 26.

Helt perfekt.

Jag har inte svettats en enda sekund, tror jag .., det aer som en svensk dag paa sommaren, naer den aer som allra baest.

Nu ska jag se om jag hittar reskamraten.

Han gick ut foer att blogga ..., och jag taenkte att han nog aer haer .., daer man skoeter sig sjaelv och betalar och sedan surfar eller vad man nu sysslar med .., men han var tydligen klar och borta?

Ska leta upp adresser paa eniro och sedan ut i eftermiddagssolen igen.

Och jag har inte haft tandvaerk sedan i morse!!

Vaagar knappt skriva dom orden .., tar tabletterna jag fick paa apoteket .., och aennu gaar det bra.

Hej svejs i lingonskogen! som min pappa brukade saega.

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Tandläkarna är superduktiga i Turkiet. Och betydligt billigare än här i Svedala.

Vi har fixat tänderna när vi varit Antalya o Istanbul. De har den bästa utbildningen o det senaste vad gäller allt!

Kram

qi sa...

Heja dig elisabet, se till att hålla tandvärken borta tills ni kommer hem! Nu får du leta reda på pv, han kanske är på hotellet och undrar var du är...

Ha det underbart båda två!!!

Gerd sa...

Ska jag komma ner och hjälpa dig med tandvärken? Pv kan hålla fast dig och jag tar ut tanden! Gratis!

Elisabet. sa...

Dubbeloernen: jag tror saekert att dom aer duktiga haer ocksaa, men jag hade bara otur att komma fel ,-)

qi: jo, han stod utanfoer hotellet och looog naer jag kom ...,-)

gerd: jatack! vi har gin och tonic som bedoeningsmedel ....-)