måndag 21 september 2009

Filminspelning i stan ..



Och precis när allt ska börja .., själva tagningen .., börjar min kamera att pipa.

På dispalayen läser jag: "minneskortet fullt".



Kvinnan som går och pratar i sin mobil och säger att "det är en piece of ...", det är hon som jag berättade om häromdagen .., att jag hade haft henne i kassan .., att hon arbetar som maskör eller maskös, vad det nu heter?

Jag frågade henne idag vad hon hade arbetat med tidigare?

"Kanske frisörska eller nåt sånt ..?" föreslog jag i min enfald.

Då tittade hon på mig med nästan avsmak i blicken.

"Frisörska ..:? Jag har åtta års utbildning som maskör!" berättade hon.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Hollywod, Bollywood, Trollywood mfl finns.

Vad ska vi kalla Ystad då?

Whywood....? (Ywood alltså *L* )

Hänger Du med?

Elisabet. sa...

Turtlan: javisst, hänger jag med ..-)

Tankevågor sa...

Undrar just om pipet från din kamera kom med på filmen? ;-)

Evas blogg sa...

Jag undrar (fortfarande) om det är i dina kvarter som boken utspelar sig?

Elisabet. sa...

Eva: javisst är det det! Tvärs över gatan bara.

Londongirl: nej, dom började att agera längre bort .., där till höger ,-)

Vi fick order att maka på oss.

Kan man tänka sig ..