söndag 15 november 2009

Ett söndagsfönster från ...



... min rara kusin Barbro.

Barbros mamma var min mammas lillasyster; en av dem.

Hon hette Gunvor .., var lite rödhårig och fräknig och väldigt prat, - och skrattglad.

Gunvor tyckte om blommor och djur och jag tyckte så mycket om henne.

Att komma in i hennes kök .,. var som att komma in i solskenet.

Barbro är nummer två av fyra syskon; ett mellanbarn alltså .., såna som blir utsökta som u-båtspersonl, eftersom dom är vana att inte ta för stor plats, vare sig mentalt eller fysiskt.

Så här skriver kusinen.

"Hej, här kommer en bild från fönstret i vår lilla stuga vid Skulesjön, där vi är för sista gången i år.

Det är mammas vackra gamla bord som syns i förgrunden.

Snön ligger och hindrar min planerade kantarellplockning.

Jag hoppas på regn så i morgon kanske det blir av.
Lycka till med din operation
Kram från Barbro."

3 kommentarer:

Suzan sa...

Vilken mysig bild!

UllaMona sa...

Morning Elisabet
Lycka till med operationen.
Kram från mig

christel sa...

Du får höra av dig om du behöver något nu när du ska ligga på H-holms sjukhus, jag befinner mig ju i stan varje dag :O)