måndag 16 november 2009

Installerad

Idag kl 16.40 knackade vi på dörren till ortopeden i Hässleholm.

Bloggmadamen tilldelades sängplats 13:1 och fick ett litet skåp att förvara sina saker i.
Sedan hann vi med en kort fika i dagrummet, tillsammans med en kvinna från Österlen som fått en ny höftled.

Madamen blev tryggare då hon hörde om tre måltider per dag samt lite extra fika mellan detta.
Undertecknad kände sig ganska skärrad i denna miljö, jag trivs nog bättre på hjärtintensiven.
Madamen var lite känslig för det där med blodtransfusion, däremot inga problem med att få främmande metalldelar instoppade på det naturliga knäets plats.

Ja vi är olika på en del punkter.

Nu ligger hon i alla fall i sin säng och väntar på morgondagens revelj kl 06.00, då det ånyo ska duschas och tvättas med specialgrejer, innan det bär iväg mot operationsbordet kl 07.00.

Nu håller jag allt vad tummar jag har, hoppas hon får sova lugnt i natt.

Hälsar PV som bär en hälsning från madamen till alla bloggvännerna

19 kommentarer:

Turtlan sa...

Skönt att höra att hon är på plats och att hon inte behöver gå hungrig där på avdelningen.

Viktigt med mat för läkningens del!!!
Så är det!

Hälsa så varmt om Du PV byter några ord med henne.

Alexandra sa...

Lycka till!

Love, literature and gardening sa...

Det är kanske så att bloggmadamen sover bättre än pv i natt!

Och vi avvaktar morgondagens rapporter.

Hedgren sa...

Tack för rapporten! Har sms:at med patienten och hon verkar lugnare än pv...

Mildamakter sa...

Lycka till idag!

Anonym sa...

Lycka till. Tänker på dig!
Curt48+++++++

Ellis sa...

Skönt med en liten rapport, men jag tror vi skulle behöva pyssla om dig mer, Pv. :-)

Anonym sa...

Lycka till! *vinkelivink*

Evas blogg sa...

Idag går mina tankar till dig Elisabet. Ett ljus är tänt. Just nu ligger du på operationsbordet och jag vet att det kommer att gå jättebra. Kram!

h-lady sa...

Tummhållning pågår!

Mian sa...

Tack för rapport.
Hör av dig så snart hon piggnat till.

ab sa...

Nu är hon 11:20 - så då kanske det är klappat och klart, då?

S o F sa...

Hoppas nu bara att allt har gått bra under operationen, och att rehabiliteringen också blir bra framöver!

Varma hälsningar!

Bert sa...

Oj oj - undrar hon beter sig under uppvaket. ;) Säkert inventerar hon medicinförrådet samtidigt som hon fotograferar vänsterhänder och hänger upp "glittra" i fotställningarna hos medpatienterna. Bara hon inte försöker blogga från någon närstående apparat så att det blir störningar i hjärtlungmaskinerna.

Hälsa från norr.

bettankax sa...

Hahaha Bert, du är obetalbar! Själv har jag haft kontakt med madamen kvällen innan operation. Gissa vem som jobbar på avdelningen? Jo, självaste "Clintan"!
Nu väntar vi bara på livstecken!

anna of sweden sa...

Får jag sälla mig till de lyckönskandes skara?

Fniss. Jag skrattar åt Berts kommentar och tänker att det nog är precis så det är där borta i Hässleholm.

Kram Elisabet!

qi sa...

Sällar mig till alla som tänker på Elisabet i morgon! Hälsa från mig med om du pratat med henne!

qi sa...

Jaha , nu ser jag att det var idag det skedde... OK Hälsa, hoppas allt gått bra!

Ingela sa...

Nu vill vi snart ha en rapport från Hässleholm.