söndag 15 november 2009

Uppbrott ...

Punkt slut.

Eller början.

Eller mitt i.

Nu alla rara vänner sitter vi här och dricker kaffe i lilla 1:an.

Släpen fylld med soffa och diverse annat, så där så man klarar av att vara borta i flera månader.

Det går INTE att ringa till min vanliga telefon längre .., men mitt mobilnummer är 0734 144 974

och det är noll täckning på pensionatet, men sms går bra att ta emot och skicka.

Och jag hör av mig med pv:s telefonnummer.

Ajöken, sa fröken.

Och Anna-Panna och Micke: VÄLKOMNA HEM!!!

23 kommentarer:

Ellis sa...

Inte punkt. Snarare en början på något nytt!

Kram kram från Arvidsjaur!

qi sa...

Lycka till Elisabet! Med både operationen och varandet i landet Halland under rehabiliteringen efteråt.

Kram från qi

Love, literature and gardening sa...

Ha det så himla mysigt i däruppe i Halland. Det blir ett perfekt rehabställe! Även om jag blir lite misstänksam mot landskapet med knepig mobiltäckning och romantiska hus på landet utan bredband!

Bert sa...

Lycka till med allt!

Monet sa...

Jag ska tänka på dig i morgon. Lycka till och det kommer att gå så bra, så bra.

Det blir en ny människa som lever upp där på pensionatet. Ta vara på den tiden, det är inte ofta man får så långa livspauser som går att fylla med annat än arbete.
Stor kram från Provence och Monet

Mian sa...

Det kommer att gå hur bra som helst, både op. och rehab på pensionatet.
Till våren kommer du att kunna promenera med spänstiga steg nere vid havet.
Lycka till i morgon!

Jag hoppas att PV kan tänka sig att avsätta lite lite plats på sin träningsblogg så att vi får någon kort rapport från sjuksängen?

Tankevågor sa...

Lycka till nu Elisabet med ALLT! Bara bredbandet funkar där i Hallandet så ska du se att allt går bra. För du måste ju ha lite kontakt med oss dina läsare här på bloggen när du ligger där på Ektorp och vilar knäna!
Varm kram från mig

Anita sa...

Ingen mobiltäckning??? Jag som trodde det fanns täckning överallt söder om Dalälven...

Lycka till med allt Elisabet!

Lena sa...

Lycka till i morgon! Rehab i Halland, det kan inte bli bättre:)

Cicki sa...

Lycka till med ditt nya liv på pensionatet. Själv gjorde jag en sån där flytt för snart tio år sedan. Det är rätt omtumlande på många sätt och vis. I alla fall var det det för mig.

Lycka till även med operationen. Visst är det imorgon du ska göra den?

reneesfotoblogg sa...

En del har det förspänt! Rehab på pensionat och en värd som passar upp med allehanda läckerheter.
Lycka till nu imorgon!
Du vet väl att man får ha både telefon och dator igång på hospitalet nu för tiden?
mvh R

Anonym sa...

Lycka till. Hann inte in i affären för att ge dig en kram. Men--lycka till med allt.Ska tänka på dig särskilt vad gäller sjukhusvistelsen, sen blir det drömrehab i landet Halland.
Kram o stort tack för ditt besök, guuuud vad jag kommer att sakna dig när jag handlar.
Kramar
Fru Grå

Anonym sa...

Lycka till med operationen, kissen och det nya livet i landet Halland! :-)

Hälsningar
den luttrade husköparen

Anonym sa...

Lycka till med allt!Kram Babsan

Anonym sa...

Vi tror att operationen kommer att lyckas. Kramar från oss i Umeå!
Ylva

Rexxie sa...

Hoppas att allt går bra (eller rättare sagt: Jag vet att det går bra)!

Kram!

Anonym sa...

Kramar til dig E!
Ha det bra och ta det försiktigt efter operationen, Jag fikade nyss och skickar dig en bit kladdkaka i tankarna. Eftersom kladdkakan låg på mitt fat så räknas inte dom kalorierna *skojar*.
Kramar igen till dig!
Mimmi/M-a

Bloggblad sa...

Jag har haft så fullt upp med skrivande att jag helt har glömt bort att fota fönster... men jag ser att du fått många andra.

Jag ska tänka på dig - vi får väl veta vad som händer genom bloggen?

Anitha sa...

Lycka till... med flytt, operation, ny familjemedlem och allt! Ett nytt blad i livets bok!
Kram!!!!

Gerd sa...

Lycka till med operationen, flytten och livet med pv. Kramar från Gerd, Kjell och Tyson!

Turtlan sa...

Tänker på Dig på tisdag!

Går bra ska Du se. No worries!

Kommer att bli lite tomt utan Dina rader här som alltid är härliga att få läsa.

Så kom hem till landet Halland snart igen så det blir nya rader att läsa!!!

Kram från Turtlan

bettankax sa...

Å du milde så många härliga, fina kommentarer. Jag tänker på dig och du kan vara lugn för jag ska inte glömma ställa klockan på tisdag. KRAMAR

Elisabet. sa...

Till er alla: TACK för alla snällord och lyckönskningar! Att ni är ena raringar, det vet ni ju redan .. men jag säger det igen!

Christel: åååå, så rart av dig, men det behövs inte .-) Arbetar du på sjukhuset kan du ju titta in, så får jag fånga din vänsterhand. Såväl dator som kamera kommer att göra mig sällskap.

Hos pv fungerar det mobila bredbandet är tillräckligt snabbt för mig .. ja, förutom när jag ska lägga in nån längre filmsnutt.

Nu frukost!

Stor kram till er ALLA!