söndag 15 november 2009

Tio saker om sig själv ...., det är vad man ska berätta om.

Den som överlämnade den stafettpinnen var min kusin Barbro; hon den evigt energiska.

Tio saker .. men jag har säkert berättat det här förut?

Men okej .., och den som inte vill läsa, skuttar glatt vidare.

1. När jag dricker vatten ur ett glas, blundar jag alltid. Det vill säga, om jag står vid diskbänken och dricker.

2. Om jag kan avstå, går jag aldrig i affärer bara för att det skulle vara roligt.

3. Ser jag däremot en butik som säljer keramik eller böcker .., då stannar jag till.

4. Jag är vanvettigt höjdrädd och skulle aldrig i livet ens tänka på sånt som bungyjump.

5. Och jag tycker inte om trånga utrymmen. Grottforskare? Glöm det!

6. Somnar på studs .., max fem minuter efter att huvudet nått kudden.

7. Vaknar alltid vid fyratiden .., somnar om .., vaknar igen .., somnar om.

8. Tycker att Gokväll, Mitt i Naturen och Landet Runt är himla trevliga program.

9. Använder ofta Trocomore örtsalt till maten och alltid till potatisgratäng.

10. Ä l s k a r ljusslingor i advent .., såna här som hänger i fönstret.

Jag lämnar över pinnen till ..., ellis!

Inga kommentarer: