tisdag 22 december 2009

Afton ...



Ymnigt snöfall ute och vi halvligger i soffan Ektorp och tittar på dvd-film.

Den här.

Hur många gånger som helst har jag sett den, men det gör ingenting och glad blir jag när pensionatsvärden också tycker om den.

Efteråt, medan jag skivar potatisen i strimlor, hackar lök och ordnar med ansjovisen till Janssons-grejset, tar pv in granen, inhandlad idag på Hemköp i Haverdal.
(Har ni noterat ...? Hemköp i Haverdal, var det, ja.)


Julgransbelysningen ligger i en gammal kartong som gör mig nostalgisk.
Tjugofem kronor kostade den, inhandlad på loppis, förklarar pv.



Och fint blir det.

Lille Sigge Nilsson funderar vad som är på gång.

3 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Lille Sigge Nilsson kommer snart att vara kungen av julgranen!

Kommer den ens att stå upp imorgon? Kommer kulorna att vara hela?

Evas blogg sa...

Tänkte detsamma, snart leker Sigge Nilsson med julgranskulorna (tror jag).

Elisabet. sa...

Love, literature ..., och Eva: han har redan upptäckt nöjet .-)))