onsdag 23 december 2009

Onsdagsfönstret ...


Om någon undrar .., så japp, jag frågade herr chokladfabrikören om det var okej.
Att ta bilden, menar jag.
Det var det.


Sista inköpsrundan i stan är nu avverkad.

Och detta är första gången jag ger mig ut utan kryckor.

"Är det så klokt det ...?" undrar pensionatsvärden.

Jag säger att det är det nog.

"Kryckorna bara ramlar omkull när man ska titta på nånting .., nä, dom får vara ...", säger jag.



Om jag ångrade mig efteråt?

Svar: ja.

Och har pensionatsvärden varit krasslig i två dagars tid, så tycks det som om turen nu är kommen till bloggmadamen.

Ja, men halleluja, det är ju som bäst .., lagom till julafton och allt!

Nu ska jag lägga mig raklång på soffan Ektorp och mysa med Sigge Nilsson.

Basta!

3 kommentarer:

Mian sa...

Aj då... det var ju dålig tajming.
Ta några strrong pills och vila ordentligt.
Krya på dig!

Elisabet. sa...

Mian: och TACK för julkortet som kom idag!!! Stoooor kram härifrån!

Turtlan sa...

Min fulla sympati!

Jag är i det läget också!

SnuvaTurtlan