fredag 25 december 2009

En lång dag ...


Anders och Kapten Lintott vid matbordet.

Först bilresa från landet Halland och rakt söderut .., över Hallandsåsen .., förbi Båstad, Ängelholm .., Helsingborg .., Landskrona .., Malmö .., vidare E65:an mot Ystad .., och hela tiden mycket mera snö än i Halland!

Min lägenhet finns kvar, men den är nästan tom.

Öde.

Dit kommer äldsta dottern, mågen, Kapten Lintott och Emma .., Anders och australiensyrrans son Fredrik som efter ett år på Isle of White nu återvänder till Australien .., men först en tur till släkten i Sverige och därefter Sapporo och snowboardåkande och så hemåt .., till Portland och arbetet som psykolog.

Kramar och mera kramar .., och iväg igen .., nu med Emma och Anders i vår bil och övriga efter oss .., med destination min storasyster och hennes familj på bondvischan nära Hörby.

Kolsvart mörker ute!

Och vi blir bjudna på underbart god tjälaknöl med potatisgratäng och till efterrätt syrrans eviga kladdkaka med glass till och det blir mycket prat och skratt och efter några timmar, återvänder vi alla till Ystad.

I baksätet sitter Emma intill mig.
Jag håller hennes hand i min och vi pratar om moppeturen i Kefalonia.

Sist av allt lämnar vi av våra medresenärer hos mina barns pappa och hans fru, ute på landet.

Och vi blir inbjudna och jag drabbas nästan av migrän, men åååå, det är så underbart trevligt och vi sitter där nästan som vanliga grannar och pensionatsvärden och polisen som aldrig har träffats på riktigt pratar om segelbåtar och det surras om sjösjuka och Listerlandet och antal sjömil per år.

Efteråt, när vi är på väg hemåt, känns det som om vänstra sidan av mitt huvud ska lossna, men det spelar ingen roll .. jag vet ju varför och på det hela taget blev detta en så helt underbar dag och kväll och nu ska jag stuuupa i säng!

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag kan nog förstå det där med migränen...

I morse (eller i går morse, jag är ju så jäkla morgontrött att jag inte minns) hörde jag nåt vansinnigt roligt om en avslappningsövning som var tvärtom och slutade med hjärtinfarkt... ÅH, vad jag har letat på nätet. De sa "om du vill höra det här igen, klickar du på sr.se..." och sen då!!!! Inte kommer jag ihåg vad programmet hette... eller hur dags det var... men avslappningsövning skulle det stå.

jag letar vidare

Bloggblad sa...

http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/program/artikel.asp?ProgramID=3450&artikel=2838457

Jag hittade det!!! Lägg dig tillrätta och kör!

Cecilia N sa...

Det var i morse.
Jag hörde första replikerna, sen sov jag tills "det känns konstigt över bröstet" och hjärtinfarkten var ett faktum.

I detta komaliknande tillstånd lyckades jag vara förvånad över de första replikerna.

Nå, men nu har konfrontationen mellan polisen och pensionatsvärden avlöpt väl. Nu kan du sluta ha ont i huvudet. ;-)

Turtlan sa...

Måste kännas bra kunna sitta runt samma bord och vara som vilka som helst utan att det tidigare livet påverkar det.

Bara träffas på det enkla sättet.
Guld värt träffa alla barn och barnbarn och andra släktingar från olika delar av världen.

Hoppas Ni hade bättre väglag hemöver än vad vi har i mina trakter just nu.
Snöar på flitigt här och har gjort så hela kvällen.

Fin annandag på Dig från NattTurtlan