måndag 4 januari 2010

Från barn och .....



När Emma och Emil börjar i 4:e klass, ber deras fröken dem att beskriva sina föräldrar.

Vid första föräldramötet läser sedan fröken upp lapparna och så ska man försöka lista ut vem det hela handlar om.

Den övre lappen är skriven av Emma när hon började i fyran.
(Dom har haft samma fröken).

("gillar sin mormor ..." .., "hon älskar ägg" .., läser bloggmadamen och ler).



Och så var det Emils tur i höstas.

Ni kan ju gissa vilket jubel som utbröt bland de övriga föräldrarna när fröken läste upp detta.

"Pappa: lat och kollar på sport ...".


7 kommentarer:

margit sa...

Hej Elisabeth! Vet inte omjag varit inne o skrivit på din Blogg tidigare.
Jag är också från Västerbotten, från Vännäs...Varifrån är du?
Läste det roliga som dina barn skrivit...och visst sitter männen oftare än vi vid TVn ..och tittat på sport...vi har ju börjat sitta mycket vid datorn...bloggen kanske.
Kram till dej!
/Margit

Elisabet. sa...

Margit: hej du och välkommen hit! Nej, det är inte mina barn, - jag är ju snart 56 - det är mina barnbarn .., men lika underbart för det .-)

Tur att inte såna frågor förekom när ens egna ätteläggar gick i skolan och tur att det inte fanns datorer då .-)

Elisabet. sa...

margit igen: från Malå är jag .., men det är sjutton år sedan jag lämnade Västerbotten!

anna of sweden sa...

Haha! Vilka härliga beskrivningar! :D

Elisabet. sa...

anna of sweden: visst är det!

Joanna sa...

som när min lillebror målade alla i familjen som varsitt djur; Hannes Haj, Mathilda Mullvad, Felicia Fågel, Pappa Pingvin, Joanna Geting (!) och så målade han mamma som Susanne Säl, stor och tjock, liggandes på en sten rökandes cigarr! :-)

(Den finns inramad hos mamma nu)

Elisabet. sa...

joanna: högläste dina rader för pv .., som skrattade gott!