lördag 9 januari 2010

Soffpotatisar .....


I princip hela dagen har ägnats åt skidor, skidor, skidor och som pricken över i, reprisen av hockey-finalen i Lillehammer 1994.

Finns det nånting i världen som är, eller kan vara ..., så gastkramande som idrott?

Och tänk, nu har vi återigen fått glädja oss åt Peter Forsbergs sanslösa straffmål och jag har googlat på Curt Lundmark för att överbevisa pensionatsvärden (som egentligen inte tvivlade ...) om att denne herr Lundmark är född västerbottning.

Pensionatsvärden har för övrigt tillbringat natten på klosterhotellet i Vadstena.

Rent av salig var han vid hemkomsten.

Underbart fint hotell, bra läge och billigt .., 600 kronor för ett dubbelrum.

Jaha .., kanske skulle man planera in en övernattning eller två där till sommaren?

6 kommentarer:

kerstin S sa...

Visst ska ni göra det. Boka in en natt eller fler i Vadstena. Denna underbara sommarstad, som jag vandrat till, cyklat till och inte minst strosat runt under mina år som östgöte. ja sen också med man och barn. Glöm inte badkläderna. Vättervattnet och sandstranden i Vadstena kan mäta sig med havet rent ut av.
Dessutom kanske du kommer ihåg vår honung, som vi sålde 500 kg av en höst och gjorde att jag fick golf- eller tennisarmbåge av då den skulle ösas upp i kundernas kärl. Den var minsann från Vadstena.
Kram

Elisabet. sa...

Ja, just det Kerstin, du är väl från Motala, egentligen, så då förstår jag.

Jo, Östergötland är vackert och jag ska verkligen försöka göra ett besök där till sommaren!

S o F sa...

Det där stället har jag också suttit och kikat på...
Vadstena är ju så mysigt.

(men jag tycker det är tråkigt att de inte skriver ut priserna direkt på hemsidan, utan att man måste maila eller ringa)(om jag nu inte missat nåt...)

Varma hälsningar!
(och tack för att du tittar in!)

Evas blogg sa...

Där är så fint! Vi var i Vadstena i maj. Underbar liten stad (eller vad det nu är). Klosterkyrkan och området runt det är så vackert och fridfullt.

Elisabet. sa...

S o F: ja, jag tänkte samma sak och blev så irriterad .., varför inte sätta ut priserna direkt?

eva: jag ska skicka ett vykort när jag är där,-)

Marianne sa...

Om du åker dit, kan jag rekommendera en guidad tur i det gamla klostret och kyrkan, jätteintressant.