söndag 21 februari 2010

Lördagsfönstret ...



Utan fungerande fast telefoni .., utan tillgång till internet .., och ingen mobiltäckning på pensionatet .., ja, då känns det mellan varven som vore tillvaron rätt ..., "skröplig".

Ungefär som huset på bilden.

Efter snart fyra månader i landet Halland, har jag hittat en ny promenadväg (en runda, det är ju mycket roligare än att vända om och ta samma väg tillbaka!) och längs den rundan finns några riktigt eländiga hus med de allra mest bedagade fönster.

Det här är ett av dem.


Och ja, jag har nog bloggabstinens.

7 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vilken tur att du är tillbaka i syberrymden.
Och jäsiken va mycke snö ni har.
För PV är väl snön rena lyckan kan jag tänka :-)

Leina sa...

Insnöad i Grebbestad..... Inte Bra.... Dottern insönad i Gbg... Det är värre det.... FY!!!! Jag är så djävla less.... Tur man har sportlov....

mossfolk sa...

Oj, nej men nu är du ju igång igen. Toppen!
Har t.o.m. en del att läsa ikapp ser jag :)

S o F sa...

Kul att "se" dig! Sådana där gamla skröpliga hus gillar jag och min kamera.

Herregud vad snö!!!

Herregud vilken skidtävling!!

(...och Per Elofsson...)

Helt känslomässigt slut blir man.

Varma och soliga hälsningar till landet er!

Elisabet. sa...

Till er fyra: det blev en kortvarig glädje, vips försvann anslutningen, just som jag var klar! Nu såg jag att internet-lampan lyste grönt, så jag skyndar mig igen .-)

Anonym sa...

Gunnar. Jag mätte idag till 58 cm när jag skottade mig ut till komposten. Har bott här sedan 1986 och den första vintern var sträng och snörik men jag tror vi har mer snö i år.

Vackert men taket på altanen måste jag byta ut, där har blivit sprickor och inte blev det bättre när jag skottade idag.
Flera hål blev det.

Sådana plasttak blir oerhört sköra vid låga temperaturer, så det är bara att bita i det sura äpplet.
PV

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.