söndag 14 mars 2010

I vårsolens glans ...



Mitt på dagen städar jag den inglasade altanen.

Ååå, så jag röjer och har mig!
(Och ååå,vad jag får ont i högerbenet och foten/hälen när jag har burit på tunga lådor!)

sigge nilsson och pElle tycks nöjda och belåtna.

"Nej, men titta! Matte har gjort i ordning var sin stol åt oss och tänk, hon har vänt dem mot solen också .., oj, så omtänksam hon är!"

Nu, när klockan är fem på eftermiddagen, ligger de båda ännu kvar där ute.

Precis på samma sätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stannar Sigge pElle kavr därnere nu då?Babsan

Anonym sa...

kvar ska det ju stå förstås

Karin på FOX sa...

Katter vet att njuta!
Själv har jag tittat längtansfullt ut mot vår altan i dagsmeja och takdropp, men snön ligger fortfarande halvmeterdjup och jag orkar inte skotta fram stolarna. Jag inväntar snösmältningen och njuter av solen vid köksbordet så länge.

Bloggblad sa...

Vår altan lär förbli oanvänd ett bra tag till, där drar det från alla håll. Men jag såg att grannen satt ute på sin idag, de har lite finessigare inglasning än vi.

Elisabet. sa...

Babsan: nä, dom stannar kvar där UPPE ,-)

Såklart.

Där har dom det mycket bättre, kan gå ut och in som dom vill hela dagarna.

Karin och Bloggblad: kring Malmö var det i det närmaste snöfritt och väldigt mycket VÅR .., i Ystad som alltid lite mera vårvinter .., snöfläckar lite här och där, men inte mycket.

Det är stor skillnad mot för i Halland.