torsdag 18 mars 2010

Nu är det gjort ...!



Det är bloggmadamen som svävar där långt uppe i högra hörnet av bilden.

Och det var precis som Gunnar och många andra trodde.

Idag meddelade jag nämligen min chef att jag hoppar av ett fast arbete och när min semester tar sin början vecka 28, går flyttlasset till ett gult hus på en kulle i landet Halland.

Hur det känns?

Härligt!

Som att äntligen ha tagit hand om rodret i den där båten som är själva livet.

Tack för glada tillrop!

Det hjälpte .., för jag var kräksjuk nästan av oro natten till idag.

Men inte när jag väl slog mig ner framför den vänlige chefen.

42 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis PV!
Du har vunnit högsta vinsten :-)

/gunnar i vaplan /

Anna-Lena sa...

Fantastiskt och lycka till i en ny fas av livet. Tänk att kärlek i mogen ålder är så ljuvlig - jag vet, jag har börjat ett helt nytt härligt liv.

Anonym sa...

Grattis säger jag med delad glädje..Sorg för att du lämnar Ystad och ditt igenkännande leende på supermarket..men glädje för att Halland får äran att förvalta en juvel...Grattis och kram från Ingela grannen mitt emot....

Joanna sa...

VAD kul Elisabet!!!! Halsar Hannes, Joanna och Paul fran Dublin som ar lite illamaende efter St Patricks day.. Men ska ut för annu mer guinness :-) Hälsa Thomas från oss!

gunnar i vaplan sa...

... såklart grattis till dig också Elisabeth. Att flytta till det gula pensionatet på kullen är verkligen ett klokt beslut som du har gjort. Ser verkligen fram emot en fika hos er framöver sommaren - kram på er båda :-)

Linda sa...

Många, många bamsekramar från oss tre!
Vilken härlig sommar det kommer att bli.
Och höst.
Och vinter :)

Ellis sa...

HEJA dig Elisabet!

Som en som nyligen kastat sig rätt ut i luften själv förstår jag hur läskigt det känns, men jag vet att du gör helt rätt och jag är så GLAD för din skull! För er båda!

Anonym sa...

Grattis! Tror vi hittat rätt på äldre dar både du o jag. Pv kan skatta sig lycklig över skånska norrskenet. Ser att någon från fagersanna(min födelseort) besöker din blogg. Vem är det? Ha det så gott.Curt55

Jom Manilat sa...

Jag får stämma in i gratulationskören! Grattis till er båda!

qi sa...

Grattis Elisabet och inte minst PV! Jag har också misstänkt att det här var på gång. Jag tror att det kommer att bli väldigt spännande och roligt för samtliga inblandade, inte minst för soffan Ektorp som får resa igen, denna gång med lite mer sällskap av övrigt bohag...

Grattiskramar till er båda!

Cecilia N sa...

Stort grattis till både dig pch PV.

Och hur rasande blev chefen då? ;-)

Leina sa...

Ja jag säger då det.... Visste väll att du skulle "sväva på moln" efteråt..... Hälsa ABF mannen... =D

Tankevågor sa...

Åh vad GLAD jag blir! Det var PRECIS det jag trodde! Så härligt! :-))

GRATTIS till er båda! Vad roligt....nu ska jag hojta på mannen och berätta den glada nyheten. :-)

Anonym sa...

Detta var nog lite väntat....
Jag gläds med dig men saknaden kommer att bli stor.GRATTIS till alla hallänningar och till pv i synnerhet.
En av alla som gillar dig.

Christina sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis till dig! Det är ett klokt och vettigt beslut som du nu har tagit. Vi har bara ETT liv och vi är själva ansvariga för hur innehållet ska se ut! / Catarina

anna of sweden sa...

Men åh, vad underbart! Ett riktigt stort grattis till de lyckliga tu!

Anonym sa...

Tack Gunnar, jag ska nog köpa en trisslott. Det kanske är ett stim just nu.
Och oj vad jag tycker mycket om dig, Elisabet.
Har dessutom just pratat med expertis om altantaket. Det blir bra, det här.

PV

Anna-Lena sa...

Ja, grattis du också PV. Hejade naturligtvis på dig förra helgen också, fast lite i smyg....

Anonym sa...

Grattis till er båda. Du kunde inte fattat ett bättre beslut :) Lotta

Moster Mjölgumpa sa...

Ett jättestort grattis till ditt nya liv;)

Evas blogg sa...

GRATTIS!! Nu börjar snart ditt nya liv och det kommer att bli så bra. Bitarna kommer att falla på plats i ditt livspussel. Och grattis även till pv som får en underbar människa i sitt hus. Kram till dig/ er!

Lilla B sa...

Grattis till beslutet!

Anonym sa...

Gratulerar!!! Enligt Evelina skulle du passa alldeles utmärkt på ICA Skrea Strand i Falkenberg
Birgitta

Bloggblad sa...

ÅÅÅÅååååååå, vad härligt! Ett beslut som mognat - vilket vi som följer din blogg har anat...

Monet sa...

Kan bara instämma i hyllningskören! Underbart att du vågade, Elisabet. Och pv. Nu börjar ett härligt liv. Med guldsoffor och katter och anpassning till landet Halland på riktigt!

Ingela sa...

Lycka till, båda två. Jo, man har nog anat när man läst dina rapporter under rehab-tiden. Det har varit en väldigt nöjd ton över alltihopa, minst sagt. Lova nu bara att ni inte drar på er något ruckel som ni ska arbeta ihjäl er med så att ni tappar bort varann!

Helen sa...

Åh, så roligt att höra!! Självklart blir det till det bästa att bo i ett gult pensionat, inte minst för Pelle och Sigge...

All lycka till er!

Kram!

Anonym sa...

Att slänga sig ut i det okända (ja ja jag vet)underbart härligt för er bägge.

Jättegrattis!!

Inga från Vilhelmina

Rexxie sa...

Härligt! Lova bara att inte köra över PV för mycket med nya inredningar... :-)

Elisabet. sa...

Till er alla: ,-)

Ni är för underbara!

Rexxie: njaaaa ,-))

Birgitta: låter härligt, man kanske skulle ...? Hälsa och tacka för tipset! Finns tunnbrödet kvar får ni gärna äta upp det .., stackars er, vad det måtte ta upp plats i er frys!

Ingela: det blir boende i gula huset på kullen ..-)

Inga i Vilhelmina: så glad jag blir med ett namn från Vilhelmina! Kram på dig du för mig okända madame!

qi: läser anonym dina rader om soffan Ektorp, blir det nog hjärtinfarkt .-)

Curt 55: ingen aning har jag vem det är och vi följs liksom åt, du och jag, tror jag ..., minns att det var likadant med Karin och Den Lurvige .-)

Cicki sa...

Grattis till både dig och PV. Ibland måste man våga ta språnget.

Ruta Ett sa...

Åh, så läckert, så roligt, så romantiskt och så bra ni passar ihop. Det kommer att bli så bra, så bra och du är så inspirerande Elisabeth! Det är inte lätt att kasta sig ut i det okända (jag är själv på väg) - men det är spännande!
Stora varma kramar till er båda <3

Anitha sa...

Ystad kommer aldrig bli detsamma nu när en välkänd profil lämnar staden. Vems fönster ska vi nu knacka på??

Önskar dig all lycka i ditt nya "land". Grattis och kram till er båda! Var nu rädda om varann.

Dubbelörn sa...

Är så enormt glad för din o PVs skull!

Varma lycka till kramar till er båda :)

reneesfotoblogg sa...

Du har gjort absolut rätt!
Tog steget själv vid 55 och har inte ångrat mig en dag.
Man ska leva i livet inte slava!
I alla fall inte hela tiden.
Önskar dig all lycka tillsammans med PV!
mvh R

Mian sa...

Grattis Elisabet och PV!

Margareta Lundgren sa...

Kram och grattis! Skönt att du vågar följa ditt hjärta.

Formsvackan sa...

Stort grattis Elisabet! Mycket tråkigt för oss, dina kunder, men ett fullt förståeligt och ack så härligt livsbeslut. Du gör helt rätt som följer ditt hjärta - den bästa GPS en människa har att tillgå. Nu måste jag skynda mig till affären innan du slutar så att jag kan ge dig en lyckokram! /Susanne

Cecilia i Houston sa...

Grattis!

Turtlan sa...

Ett mycket klokt beslut!

Nu går Ni från varannan helgbo, till lite mer bo, till ibland bo till rehab bo = provbo till sambo.
Eftersom provbo gick så bra så är det helt rätt skicka in en adressanmälan och ta med Ektorp till Pensionatet.

Det löser sig säkert med jobb!
Kanske dyker det upp något när man minst anar... ungefär som att PV dök upp :-))

All lycka till!!!

Gerd sa...

Säger som Fylking: Äntligen!!!
Grattis från oss i Norsjö