måndag 15 mars 2010

Homestajling ...


Precis dom här tavlorna fanns i mitt barndomshem.
Dessa (bilderna) har jag norpat från nätet.
Jag undrar vilket fängelse jag hamnar i ..?


Med nästan ingenting kan man göra mycket.

Nu, när alla mina fototavlor sitter på en hallvägg i landet Halland, blir det tomt här hos mig.



Då kommer jag ihåg loppistavlorna av Nils Dardel för 5 kronor styck och dessa hamnar ovanför soffan, tillsammans med ett tryck av Isaac Grünewald, ja, loppisfynd det också förstås, inhandlat för evigheter sedan, om nu en evighet kan räknas i tio år.

Hur fint som helst blir det.


Grünewald.
Å, vad jag tycker om hans tavlor!
Det är inte den här som sitter på väggen, bara ett exempel på hans konst.

Och billigt.

Och jag tänder ljus i fönstret (nyputsade, aftonen till ära ...), lägger ut nytvättade mattor .., puffar till kuddarna i soffan Ektorp och tänker att livet känns så bra.

Jag bestämmer mig för att detta ska bli ett äventyr.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vilken härlig målning av Grünewald, den har jag inte sett förut :)

Elisabet. sa...

Christina: nä, men nu har du .-))

Här trängs celebriteterna på vardagsrumsväggen,må madame tro ...