söndag 16 maj 2010

Efter jobbet ..



.... kommer Hedgrenskan på besök.

Båda bor vi längs kusten här i södra delen av Skåne, men det har varit långt mellan besöken.

Sist var madame H i Halland.

Och medan vi sitter och småpratar, ringer telefonen.

Då är det mannekängbloggmadamen från Östergötland som hör av sig, ja, hon ringer från bussen där körmedlemmarna sitter och sjunger i stämmor.

Nu är dom på hemväg, men sällskapet har tillbringat helgen i Helsingborg, där det varit schangdobelt framträdande i S:a Maria Kyrka.

Åååå, som det sjungs i bussen!

"Hör du alla stämmorna ..?" fråghojtar madame Bloggblad.

"Ja, ohhhh ja!" svarar jag.

Helt säker är jag dock inte.

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Där ser man, Bloggblad inser verkligen vikten av marknadsföring! :-D

Bloggblad sa...

K-häxan: På facebook (om jag bara kan vara säker på att de som inte är "vän" med mig kan se mina bilder) kommer det snart (inte i kväll, är för trött) lite mer reklam för att sjunga i kyrkokör... Risken är bara att vi kommer att få överfullt med folk när de inser hur himla roligt vi har!

Evas blogg sa...

Härligt med skönsång!Undrar om det inte var Marinan man såg i kvällens Wallanderfilm?

Elisabet. sa...

Klimakteriehäxan: jag har noterat att madame Bloggblad är en hejare på pr för diverse arrangemang, hon borde sadla om och bli nån slags agent ,-)

Bloggblad: tack igen för sången!

Eva: jag måste hyra mig någon film och titta ..., har sett långt ifrån alla.

Bloggblad sa...

Jag såg en liten snutt, men gick ifrån när det var ett litet barn + skräck. Det klarar jag inte. Men jag hann också undra om det var marinan.

Tänk att Wallander var med på vår bloggträff i somras - eller, ja i alla fall var han nästan med. Ett par bord bort räknas väl?

Evas blogg sa...

Jag älskar Wallanderfilmerna. De går på fyran varje söndagskväll.