lördag 22 maj 2010

Fint besök ...



Nej, det är inte Peps Persson och inte Robert de Niro som är på besök på pensionatet.

Det är lillbrorsan Göransson - här i färd med att köra till sommarhuset för att hjälpa de övriga med diverse måleriarbeten och annat -.

Natten mot idag kom han hem från en spelning och ikväll är det dags igen, det är därför han står här i kavajen .., men först ska han alltså ut till sommarhuset i Steninge.

Själv ska jag sköta markservicen.

Lunch och middag.

Mellan varven rensar jag ogräs och pysslar om alla nytillskott .., nävorna .., fröken Salvia .., den sibiriska vallmon .., ja, allesammans hälsar jag på och frågar hur dom har det.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nu fattar jag varför det ser så illa ut i min trädgård... det enda jag säger till mina växter är: SER NI KOMPOSTEN DÄR BORTA!!!!

Elisabet. sa...

Bloggblad: (by the way: nu vet jag ju att det var du som sms:ade .. men som jag funderade, innan det blev hitta.se ..., tack för hälsningen!)
Jo, inte ett dugg tror jag på det där att du skulle ha det hemskt i trädgården!! Nån gång ska jag komma och syna .-)

Joanna sa...

så fin han är!