måndag 17 maj 2010

Fingrarna i kors ...


Vad man sysselsätter sig med en måndagkväll?

Jo, man ligger på soffan Ektorp och tittar på tv.

Vilket program?

Nyheter?

Något kulturellt?

Njaaaa.

Kanske inte riktigt.

Ja, jag bara r å k a d e hamna i det programmet.

Såklart.

"Svenskt intervjuprogram från 2010.
Dokumentärfilmaren Gregor Nowinski har fått en exklusiv intervju med kronprinsessparet, Victoria och Daniel.
De berättar öppenhjärtigt om sin kärlek, det stundande bröllopet och om det gemensamma liv som väntar. "


Ps. Och jag säger bara en sak: vilken härlig man Victoria har funnit!! Ds.

12 kommentarer:

Turtlan sa...

Exakt samma sysselsättning här.
Soffa, en stickning och Vickan & Danne på TV.
Samtidigt rullar videon, spelar in SVT1 kungliga program som går samtidigt. Det blir sen det.


Det är Royalistiskt så det förslår ikväll. En helt vanlig måndag.

Turtlan sa...

Glömde.... ja visst verkar han mysig!
Kanske lite stel i pratet ibland men glimten i ögat!

Vickan har fångat en bra kille utan tvekan!

Japp!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: ja, det är nog inte så lätt att vara avslappnad inför kameran och alla som tittar .-)

Jag tycker att han verkar oehört sympatisk .., och precis som du skriver, "glimten i ögat".

Och vilka vackra ögon HON har ...

Evas blogg sa...

Nä här blev det Top Model :)

Peter sa...

Jag såg först ett program med det danska kronprinsparet, ett par som utstrålar värme och ständigt har många glimtar i sina ögon.
Åhh så glad jag blir av att se och höra dom!

Sedan skiftade jag kanal, och i rutan visades två människor som satt uppsträckta, talade onaturligt, och framstod som rädda för att uttrycka sig. Fem minuter klarade jag...

Fnöske framstår som saftigt i jämförelse...tycker jag.

Tillbaka till sin Ektorp glider nu herr fotograf, samtidigt utropande ett stort grattis till Norge.

Elisabet. sa...

Eva: ja, det förvånar mig lika mycket som att jag tittar på kronprinsparet .-)

(Jag menar att du tittar på Top Model .-)

Peter: i jämförelse med det danska kungahuset är ju vårt sååå stelt, men jag tycker ändå att dom klarade det bra ikväll.
Har du också en Ektorp? Det kanske är Sveriges mest sålda soffa .-)

Anita sa...

Och jag såg ett stelt och konservativt blivande par. Om 10 år är Viktoria konservativare än kungen. Daniel verkar vara det redan.. ;)

gunnar i vaplan sa...

Jag tror på "smulans" analys av programmet.

Elisabet. sa...

Smulan och gunnar: ,-))

Ja, jag hör att jag talar för döva öron .-)

Evas blogg sa...

Och sen såg jag Hollywoodfruar för första gången. Men....det blev inte länge!!!

Bloggblad sa...

Jag spelade in det, för jag har ju min andra karriär som topmodell att hålla mig à jour med.

Sen kan jag inte låta bli att älska dessa fullständigt verklighetsfrämmande lyxfruar... jag är stum av förundran - för mig är det som när andra tittar på filmer med aliens...

Elisabet. sa...

Eva och Bloggblad: jag såg en liten snutt av Anna Anka i något tidigare program, men bytte raskt. Det var det värsta jag varit med om (nä, men man tror ju inte att det finns såna människor ..), ja, det är som du säger Bloggblad, rena science fictionhistorierna!