lördag 22 maj 2010

Kvällspromenad i landet Halland ..







11 kommentarer:

-B- sa...

Meget vakre bilder.

Leina sa...

Så vackert att det gör ont.... På ett bra sätt...

Tankevågor sa...

Vackert! :-)

Turtlan sa...

Du flyttar verkligen till vackra trakter!!!
Hela naturen runt hörnet och havet ett stenkast bort.

10 poäng alltså!

Ja... åsså PV så klart också :-))

Elisabet. sa...

Bente, Leina, Londongirl och Turtlegirl: ja, det är oerhört vackert här .., annorlunda mot för Skåne, som är lite mjukare .., men det är helt okej.

Vägen från Halmstad och hit .., när man har passerat Haverdal och ser havet där nere till vänster och ljunghedarna mellan vägen och vattnet .,. det är såååå vanvettigt vackert!

Sven Teglund sa...

Oj, så vackert det är. Jag har aldrig varit i Halland, men jag blir ju sugen när jag ser dina fina bilder.

Elisabet. sa...

Sven: Halland är vackert, på ett kärvare sätt än Skåne.

Skåne är idyll-pluttinuttigt-vackert, frånsett Kullahalvön som är helt annorlunda.

Halland är mindre inställsamt.

Klipphällar.
Ljunghedar.
Trift.
Styvmorsviol.
Ginst.
Enbuskar.

Du/ni är välkomna! Jag lovar att bjuda på middag!

Monet sa...

Kan bara instämma! Sverige när det är som vackrast! Och det är nära mina uppväxttrakter också - det känns mycket "hemma". Tack för att du tar dina promenader och visar!

Steel City Anna sa...

Vilka vackra foton!

S o F sa...

Wow Elisabet - vilka underbara klicka-på-bilder.

...å vilken stenmur! Vilket jobb.

Jag njuter...Tack!

Anonym sa...

Åh Herre min skapare vad vackert!